Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

Dagens tävling och bildstöld

Av Dressage - 13 mars 2010 23:11

Idag var det alltså tävling som stod på schemat! För första gången i Aramis tävlingskarriär skulle han få sätta hovarna på en regional tävling. Det är alltid lite spännande att ge sig ut på den regionala markanden eftersom konkurrensen genast skjuter i höjden. Och det kan ju vara intressant att checka av hur man ligger till :o)


Var i stallet runt halvtiotiden, hämtade Misen från hagen (han undrade nog varför han skulle in redan :-P) Han följde snällt med in och jag ställde honom i spolspiltan. Medan jag pratade med stallvänner passade jag på att fläta Aramis man. Ryktade och ordnade allt övrigt - vid halvtolv var det en välputsad grå pålle som äntrade trailern. Med allt bagage packat och klart begav jag mig iväg mot Sydslätten (Anderslöv). Kom fram till tävlingsplatsen 12.02 och hade god tid på mig (skulle starta 13.39) Startanmälde, gick ut och gick en runda med Majsan och sedan var det dags att baxa ut Aramisen. Snällt stod han när jag kröp runt på alla fyra och plockade av transportskydden. Sedan kom Birgitta (Archies ägarinna) och pratade lite innan jag svingade mig upp i sadeln och pep iväg till framridningen. När Aramis var framskrittad joggade vi igång i en äkta ponnytrav! Han kändes lite trippig men kom snart igång med hela kroppen. Varvade formen med LDR och lite högre nacke. Han kändes riktigt trevlig! Skrittade lite utomhus emellanåt (i det oerhört vackra vädret). När jag finslipat det allra sista och lindor var avtagna och kavajen satt på plats kom en dam och bjöd in mig till tävlingsbanan. Skrittade bort till domarbordet, cirka 10-15 meter innan domarbordet tvärnitade Aramis och tittade storögt på det snart anfallande domarbordet med två tillhörande förskrämda gestalter som försökte se snälla ut :) Domaren pratade snällt med Aramis och ursäktade att hon inte hade något att bjuda på :) Jag kontrade med att säga till henne att det behövde hon inte, det var ju jag som skulle bjuda henne på något (läs muta - *fniss*). Jag fortsatte ett par varv på volten och när Aramis var lite lugnare blåste domaren i visselpipan. Programmet flöt på fint, tycker jag. Aramis kändes väldigt trevlig, något spänd uppe vid domarbordet vilket gjorde att han släppte ryggen lite och därför blev samtliga volter uppe i domarhörnan lite sämre beträffande form och ryggaktivitet. Undertecknad råkade också av någon märklig anledning ha missat att det skulle vara en mellangalopp på ena långsidan. Vidare blev ryggningen på medellinjen allt annat än bra - men i övrigt är jag mycket nöjd med dagens insats :) Jag pratade lite med domaren efter ritten och hon berömde den stora grå! Blir man alltid glad av att höra. En dam uppe på läktaren applåderade när jag red förbi och sade till mig "vilken förtjusande häst" :o) Tänk vad roligt det är när folk som man absolut inte känner kommer fram och säger något trevligt om ens häst!


När jag fått protokollen kunde jag konstatera att jag ledde :) (efter två starter, hi hi). Slutade på en 13:e (65 %) plats av 29 ekipage - är mycket nöjd med detta! Vinnaren hade 71 % och jumboekipaget hade 53 %.


Så - då var regionala tävlingsdebuten (och debut i LA:4) avklarad och jag kan konstatera att Aramis inte gör bort sig i församlingen :) Avslutar med två foton som jag stulit från Birgittas blogg! Tagna idag, strax innan start!


       

 
 
Ingen bild

Hästälskare

14 mars 2010 09:23

Ja, men så är det ju. Du har en enormt vacker häst. Och du känner inte mig heller! :)

 
jenny

jenny

14 mars 2010 10:37

vad roligt, grattis :)
härliga kort!

http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se

 
Pia

Pia

14 mars 2010 12:23

Grattis, det var inte fy skam, ska du vara riktigt nöyd med!

http://pia-stallpp.blogspot.com

 
Natalja

Natalja

14 mars 2010 14:53

Men Liv! Kunde du inte programmet!!? Vilken slarveMaja!! hihi
Jag tycker ni gjorde en kanon-bra insats med 65 %
Tänk på att vinnarekipaget red i Falsterbo i somras så det är ingen dålig konkurrens ; )

Jag håller med damen på läktaren. Han är förtjusande!!
många Kramar

http://latin.bloggagratis.se

 
Therre

Therre

14 mars 2010 16:16

65% på spänd häst är ju absolut inte dåligt! Grattis till er för en fin regional första start :)
Så fin han är i knoppar, hihi!

http://therre.bloggagratis.se

 
Therre

Therre

14 mars 2010 16:19

Kollade in här igen :P
Vad sjutton ingen snö? :-O
Jag blir ju avundsjuk! Vill med ha bar mark, det är i Skåne man ska bo för att få det alltså :)
Kram

http://therre.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

14 mars 2010 18:46

Kul att ni är igång med tävlingssäsongen och att det gick bra!

Vad fina ni är! =)

Kram kram

http://dromdansaren.blogg.se

 
Disco Dancer

Disco Dancer

14 mars 2010 19:32

Bra jobbat! Tycker du ska vara jättenöjd! LA:4 redan!

http://discodancer-04.blogspot.com

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

14 mars 2010 19:57

TACK ALLA SNÄLLA OCH VÄNLIGA MÄNNISKOR som gläds åt min och Aramis framgång! Jag är oerhört glad över denna, vår första start på regional tävling! Aramis är en underbart härlig häst och jag är glad över att ha förmånen att rida och äga honom :o) Kramar till Er alla!!!

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jenny

14 mars 2010 21:20

Duktiga ni är! Men en fråga bara. Varför står det "dagens tävling och bilstöld" på rubriken men inget om en stöld. Är det så att jag är lite dum i huvudet eller missa jag något i texten? ;).

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

14 mars 2010 21:31

Jenny: Först och främst: TACK :o) Du är absolut inte dum i huvudet, kanske har du läst lite hastigt bara ;o) Det står bildstöld och det gör det med anledning av att jag "lånat" bilderna föreställande mig och Aramis från en annan blogg! :o) Trevlig söndag!

http://aramise.bloggagratis.se

 
mia

mia

15 mars 2010 08:58

Grattis Liv! Så nöjd du kan vara!
/ mia

http://www.jonshage.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny

15 mars 2010 12:21

Haha, lite dum är jag allt ;). Tack för svar nu slipper jag fundera mer på det hehe. Kan ju även tillägga att jag är väldigt avis på barmarken som visar sig på bilderna, här har vi bara is is is!

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

16 mars 2010 13:00

Mia: Tack snälla rara! Snart är det FHS :o) :o) :o)

Jenny: Hi hi :) Det är så lätt att man läser fel! Stackare som fortfarande måste stå ut med isen :( Men det är nog inte långt kvar nu :)

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards