Direktlänk till inlägg 8 augusti 2009

Uteritt med båda hästarna!

Av Dressage - 8 augusti 2009 22:35

Idag ville min kära hälft följa med ut på en ridtur :o) Så båda hästarna preparerades för uteritt, dock har jag bara en sadel här vilket innebar att jag fick sitta barbacka (man är väl gentlekvinna :). Dessutom valde jag att klättra upp på Herr Rigoletto eftersom han kan vara skvatt tokig - och med handen på hjärtat så har faktiskt aldrig Aramis gjort ett enda bus med mig. Så det kändes helt enkelt säkrast att fira upp pojkvännen på Aramis. När alla ryttare var på plats och hästarna redo skrittade vi iväg när solen sänkte sig ner över de vackra sädesfälten som vajade i vinden. Vi kom till en åker som såg fin ut, de hade precis tagit potatis - här kunde man trava. Aramis och Marcus försvann iväg i en fin trav medan jag själv skrittade runt och jobbade Rigoletto i lite skolor. Rigoletto kändes jättefin!! När vi kände oss klara med dagens äventyr vände vi hemåt igen. Det var en mysig tur och ett ypperligt sätt att avsluta lördagen på :o)

 
 
Ida

Ida

9 augusti 2009 11:38

Åh, vad mysigt! Tur att det inte blev som i Grevie med stackars M..

http://zinmyheart.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

9 augusti 2009 17:09

Vad kul det är när sambosarna också vill hänga med!! Kul att det gick bra! Har faktiskt lyckats att få med min andra hälft några gånger, men inte är det ofta!! =) Kram

http://dromdansaren.blogg.se

 
Natalja

Natalja

9 augusti 2009 22:22

Åh va mysigt att rida ut ihop!!
Jag får inte upp Roger i sadeln, men i vagnen åker han gärna med en sväng : )
Kram kram

http://latin.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

10 augusti 2009 07:20

Ja det låter som en mycket romantisk film: Så red de hand i hand in i den glödande solnedgången.... schyst!

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Aramis

10 augusti 2009 10:34

Ida: Nej usch!! Idag gick det avsevärt bättre :)

Jessica: Ja det är verkligen roligt när man kan ge sig ut båda två :)

Natalja: Men vagnen är väl inte dumt - låter minst lika trevligt :) Kram kram

Ylle: Hi hi :) Ja det var faktiskt rätt romantiskt :)

 
Ingen bild

Therese

10 augusti 2009 12:01

wow vad mysigt! Så skulle jag också vilja ha det! Hur är det med dig? Vad kommer du göra till hösten? Så fina dina hästar är!!
Kram
Therese (från socionom-klassen)

 
Ingen bild

Aramis

11 augusti 2009 18:36

Therese: Så roligt höra från dig :) Jag kan lova att det var en mysig tur :) Allt bara kalas här! Hur är det själv? Jag har lite olika förslag inför hösten men tyngdpunkten ligger på vidareutbildning inom personal/juridik. Själv då? Vad händer hos dig i höst? Kram kram

 
Ingen bild

Therese

12 augusti 2009 11:56

Ja just det du skulle vidareutbilda dig, minns nu att du sagt det innan. Själv ska jag läsa master i socialt arbete om det inte dyker upp nått exceptionellt roligt arbete..
Kramar och lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards