Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Trähäst från museum

Av Dressage - 30 december 2009 20:03

Det var vad min häst var idag :-o Började dagens pass med att skritta ut en härlig runda i det vackra vädret! Kallt och strålande solsken - underbart. Sedan red jag in på banan för att fortsätta med arbetet. Men isch vad dåligt allt gick idag :-( Ja vi hade ett riktigt skitpass skulle man kunna säga! Och det behövs väl sådana ibland också, kan jag tänka :) Och så här i efterhand är jag så irriterad på mig själv att jag inte lyssnar till den inre tränarröst som ekar i mitt huvud (ja den ekar i alla fall nu efter dagens pass *fnys* - det var väl på tiden) "ställ hästen åt motsatt håll för att skapa ett stöd i den tygel du inte får något stöd i". Sååå många gånger har vi jobbat med detta och ändå sitter man och "stirrar sig blind" på tygeln man inte får något stöd i - istället för att strunta i den sidan och koncentrera sig på sidan där man har ett ärligt stöd. Läste precis en mycket intressant artikel om Jens Fredricsson som gång på gång deklarerade att vi inte ska försöka få stöd i en sida som hästen ändå inte vill ta stöd på genom att ta i denna sidas tygel! Man får lösa det på annat sätt! Nu har jag lärt mig något (en gång för alla) inför morgondagens ridpass - jag ska strunta i högersidan (efter att ha konsulterat min tränare per telefon idag). Nu ska jag gå ut i galleriet för att fortsätta utöka mitt lerstuteri, som Natalja brukar säga :o) God Afton önskar jag er alla!
  

 
 
Ingen bild

Izza

31 december 2009 12:49

Oo vad klokt, synd att du inte kom på det förrän efteråt.
Ska försöka lägga ditt huvudeko i mitt eget huvud med. Tack för påminnelsen!

 
Disco Dancer

Disco Dancer

31 december 2009 14:43

Gott Nytt År!
Har du bilder på dina hästskapelser?

http://discodancer-04.blogspot.com

 
Aramis

Aramis

2 januari 2010 01:44

Izza: Hi hi - tänk att det alltid är så lätt att vara efterklok :) Ja det där med att skapa sig ett stöd i ena tygeln är ingen dum idé alls!

Disco Dancer: TACK! Gott nytt år önskar jag er med :) Jag ska genast (eller i alla fall snarast) lägga ut några nytagna foton på mina hästskulpturer! Kommer inom kort!

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards