Alla inlägg den 27 december 2009

Av Dressage - 27 december 2009 00:15

Det var mig ett dystert decemberväder idag, igenmulet, grått och regn - men jag hade bestämt mig för att åka till stranden redan igår; så dit det skulle vi och inget väder kunde stoppa oss! Gjorde i ordning Aramisen och klockan kvart över tolv stod han i släpet klädd för stranden :o) Han gick rakt upp på transporten och därmed klarar jag nu av lastningen helt själv! Känns oerhört skönt att kunna åka iväg på äventyr utan att vara beroende av en massa andra. Körningen till Sibirien gick kalas och tjugo minuter senare svängde jag in på parkeringen!


  


Aramis tittade ut från släpet och undrade förstås var han hamnat - han kände inte alls igen sig ;)


  



När jag fått av transportskydd och täcke vandrade vi iväg mot havet och en bit innan vi nådde sanddynerna hoppade jag upp i sadeln och Aramis lade i turboväxeln! Han gillar att vara ute på äventyr :)

    

Matte - nu kör vi, håll i dig!


När jag skrittat fram en bit i sanden och även passat på att klättra lite nådde vi äntligen stranden och havet!


    

  
Hääärligt! Nästan inte en människa i sikte och perfekt underlag! Jag skrittade en bit till och sedan tog traven vid. Aramis var härligt på bettet! Jobbade honom lite försiktigt så här i början, han kändes fin!


  


Sibirien är oändligt lång, att rida från ena änden till andra var inte vårt mål med dagens besök - bara att få känna lite härlig havsluft och känna sand under hovarna! Så när vi kommit en bra bit åt ena hållet vände vi på klacken med hjälp av en bakdelsvändning och satte fart tillbaka! Nu fick Aramis sträcka lite på benen i en galopp, höll dock farten väldigt kontrollerad! När jag nådde utgångsläget avslutade jag med lite dressyrarbete på den packade sanden, perfekt avslutning. Aramis kändes enastående fin och jag fick även till ett par byten! Lade sedan ner honom och skrittade upp i sanddynerna igen och gav Aramis lång (ehh, där ljög jag - det går nämligen inte att skritta Aramis på lång tygel)... Han fick pusta ut och sedan gå upp i transporten där han fick hö att mumsa på. Det blev en härlig runda på 45 minuter! Vi vinkade adjö till Sibirien för denna gång - en repris kommer garanterat om ett par dagar :)
  


Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards