Alla inlägg den 19 december 2009

Av Dressage - 19 december 2009 22:58

Tro det eller ej! Bara för att man har ridhus innebär inte detta att man tvunget måste sitta där och uggla alla dagar om året ;o) Nej - idag stod uteritt på schemat och uteritt blev det! Startade min stalldag med att mocka och göra fint i Aramis box. När detta var avklarat ryktade jag, lindade ben, sadlade och grav mig ut i smöyran. När jag äntligen kommit upp i sadeln drog Aramis iväg som en katapult - han skulle visa sig vara väldigt pigg idag... När vi skrittat fram en bra bit blev det lite okontrollerad trav på en gräsväg (jag hoppas och tror att vi var på en gräsväg i alla fall :-S). Vi hade snön rakt emot oss i vindriktningen så när vi äntligen bytte vädersträck kunde man se något igen. Skrittade tillbaka till stallet och avslutade dagens pass med att skritta lite här och där, arbetade honom lite försiktigt i högersidan och efter att ha känt efter lite slappnade Aramis av och kunde sätta höger bakben in under kroppen. Häääärligt! Ledde sedan in i stallet och insåg att vi såg ut som två stackars figurer som irrat runt ute på Frostmofjället alldeles för länge...


Början på vår lilla snöritt

 
Detta är innan vi gav oss ut...



Aramis spanar!

  


Hemma igen - sur på boxgrannen (det var säkert hennes fel att vi gav oss ut...)

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards