Alla inlägg den 15 december 2009

Av Dressage - 15 december 2009 21:08

Jag vet inte vad det är med alla mina djur men merparten av dem (för att inte säga alla) är mer eller mindre galna :o) Sådan matte sådan hund... Idag trotsade jag allt vad dåligt väder och dåliga kläder heter och begav mig ut på en runda i snöstorm med Aramis. Det hade redan börjat skymma när vi gav oss ut genom stalldörren, men ut - det skulle vi! Inget kunde stoppa oss :) Värmde upp några varv i skritt på utebanan, han kändes laddad till tusen. Kunde inte ens lägga till skänkeln idag :-S Han for runt som en fis i en papperspåse... Lyckades rama in honom något sånär och styrde sedan ut i ovissheten. Tog rundan bort till banvallen. Aramis var stimmig och livrädd för det mesta som kom i hans väg. På banvallen tog travarbetet vid, kändes jättefin!!! Oerhört taktmässig och vilande i sitt steg, hade honom fint på båda tyglarna och behövde egentligen inte så mycket annat än le detta ridpass. Vände längst bort och galopperade tillbaka. Sedan blev det skritt hela vägen hem. Och när vi väl styrde in på stallplanen igen kunde jag bara konstatera att jag såg ut som kommen från en annan planet - full av snö, dyngsur, påpackad med kläder som en mindre michelingubbe - och så en grå, blöt häst i släptåg :) Vi hade en härlig ritt jag och Aramis! Imorgon kommer Håkan klockan 10.00 - då ska Aramis få en IR-behandling (med tanke på hans högersida), sedan blir det ett markarbetespass i ridhuset och på torsdag är det äntligen träning för Jan-Ove! Ha en strålande trevlig tisdagkväll!     Mis spanar  

Av Dressage - 15 december 2009 13:19

 

Jag och K i den mäktiga och pampiga inledningen

Tomten - som mer eller mindre skrämde slag på alla... Ha ha.


Svartklädda ryttare!     

  
Här stjäler jag gamla damens påse (tur att gamla damen är så "hjälpsam"...)

  
Här serveras det glögg, pepparkakor och nybakade lussebullar! Uppskattat!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards