Alla inlägg den 26 december 2009

Av Dressage - 26 december 2009 10:15

Här kommer en mellandagshälsning från mig!

Igår när jag stod i min hage och spanade ut över det skånska landskapet såg jag matte komma gående mot mig. Hon kom fram till mig, klappade om mig och berättade för mig att jag skulle få komma ut och åka. Som vanligt, när jag hör de orden, blev jag genast nervös och det knöt sig lite i magen. Jag ställdes upp i spolspiltan och de där konstiga höga och obekväma sakerna på benen åkte på. En stund senare stod jag i släpet och undrade var jag skulle åka. Matte pratade något om att hon skulle göra hästar så hon ville ha mig nära eftersom hon tydligen inte skulle ha tid att åka fram och tillbaka mellan Lund och verkstaden. Konstiga matte?!?! Någon timme senare backade jag ut ur transporten, jag kände genast igen mig - här hade jag varit förr. Inne i stallet låg morötter och äpplen i krubban och boxen var fint strödd med sådana där konstiga träsaker som smakar blä. När jag fått äta mina morötter och äpplen och hö så kom matte ut i stallet och började rykta, linda och ha sig. Puh - skulle det inte räcka med att åka transport idag? Jag leddes ner på ridbanan och där fick jag mig ett litet dressyrpass! Det var rätt trevligt att röra på sig faktiskt :o) Efter passet gick jag in i boxen och fick hö och fint Rambotäcke på ryggen. Lite senare serverades kvällsmaten - mums! Och sedan blev jag så trött så jag gick och lade mig!

Nattinatti från Aramis

mis i boxen  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards