Alla inlägg den 16 december 2009

Av Dressage - 16 december 2009 15:49

      Var i stallet vid 10-tiden idag, Håkan skulle nämligen komma upp och gå igenom Aramis och hans på senare tid väldigt ovilliga högersida. Jag är glad att jag är vaken på mina hästars signaler och lyssnar på dem när de försöker säga mig något. Det var nämligen inte alls bra med Aramis högersida :-/ Som jag misstänkte... Innan Håkan påbörjade sin undersökning berättade jag för honom om Aramis ovilja att arbeta och ta stöd i högersidan, att jag inte kunnat få honom att sätta under sig med höger bak. Håkan började med att känna igenom hela Aramis, lugnt och metodiskt som alltid. Vänstersidan var helt okej, bara lite småsträckningar. Högersidan dock... Aramis reagerade supermycket när Håkan triggade fästet på insidan av högerbenet, aj aj aj - här var det mycket ömt och spänt. Likaså höger framben. När undersökningen var genomförd började behandlingen. Det krävdes en hel del terapi på höger bakben innan krampen släppte, men när det väl lossnade såg man på Aramis ögon en lättnadens suck (hur man nu kan se en suck :). Sedan behandlades övriga områden på kroppen och avslutningsvis var det strechning. När Håkan skulle strecha höger framben hände något! PANG sade det, jag trodde att det var något som föll i golvet - men nej! Det var Aramis låsning i armbågen som släppte :-o Hujeda mig vad han satt fast i högersidan! Inte undra på att jag inte fått igenom honom här alls! Håkan sade att han har haft riktigt ont :-S Sträckningen som han gått med gick från tån upp till höften... Inte undra på att det varit jobbigt att få honom att arbeta. När Håkan var klar med sitt arbete gick jag och Aramis ut på promenad, nu ska han ta det lugnt i 4 dagar - för att behandlingen ska ge max effekt (därför är träningen imorgon inställd). När vi kom tillbaka från promenaden fick Aramis gå in i boxen och mumsa hö!  Nedan några foton från promenaden:





Sedan var det dags för Rigoletto att bli ompysslad! Efter att ha sköljt leriga ben och plockat av snötäckt täcke hoppade jag upp och skrittade ut en runda, barbacka - guld värt när det är så kyligt ute :)

  

Sedan var det Zätasens tur att busa i snön :)

    

Och när jag anlände till Lund låg hela staden vit och vacker!


  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards