Alla inlägg den 9 december 2009

Av Dressage - 9 december 2009 21:08

Oj vad Aramis och jag har fått jobba med denna sida idag! Högesidan är som bekant hans mindre bra sida och inte gör det saken bättre av att denna sida även är min mindre bra :-/ Mindre bra kombination helt enkelt! Men skam den som ger sig. Idag behövde denna sida arbetas igenom ordentligt, hade honom med mig KALAS i vänstervarvet, men när jag går över till högervarvet och kräver ett ärligt stöd så blir det jobbigt... Men efter att ha arbetar igenom denna sida riktigt så hade jag ett kalasstöd! Riktigt inramad och 100 % ryggverksamhet :) När han hänger ihop på detta sätt blir gångarterna något helt annat jämfört med när han travar runt med släppt rygg, det märks dock att han inte orkar bära sig riktigt än i detta läge, därför låter jag honom gå lite låg. När han är stark och har full bärighet så kommer naturligtvis formen att bli högre, han är ju dock bara fem år så någon högre form är inte att tala om än :) Men oj så härligt det är när man har 100 % ärligt stöd i båda tyglarna och man känner hela ryggen svinga! Och det roliga med Aramis är att man känner så tydligt när han arbetar korrekt - mycket tacksamt :o) Rigoletto vilade idag! Nattinatti :)

Mis i hagen     

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards