Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Longeringsdag och tappsko

Av Dressage - 28 december 2009 23:30

Visst är det härligt med tappskor? Egentligen finns det ingenting som gör mig så glad som tappskor när jag nu tänker efter ordentligt... Håller ni inte med? I synnerhet har de en förmåga att:

- Helst dyka upp på fredagkväll eller lördagmorgon
- Helst innan tävling också, då är det bonus!
- Helst mitt i julledighet när alla (och då menar jag alla) hovslagare har semester
- Helst dagen innan en träning eller något annat viktigt inplanerat

Nej - mer tappskor till hästfolket. Det om detta.

Idag fick det bli en longering på gummiflisbanan (iklädd tre skor, inte jag utan Aramis alltså, hi hi). Blev ingen lång longering (långering om man nu vill dra ihop dessa två ord till ett :). Aramis såg i alla fall inte ut att vara besvärad av tappskon och rörde sig rent och fint. Imorgon åker jag till snälla PS (som ska slå på skon) för att sedan åka vidare mot Kullabygden där jag ska träna för Jan-Ove! Rapport kommer :) Nej, nu ska jag gå och lägga mig och läsa min bok! Nattinatti!

  

 
 
Birgitta

Birgitta

29 december 2009 08:19

Tappsko en vecka efter skoning! Jaaa du...kan det bero på dina snösulor? Eller brukar din häst tappa skorna?

Jag frågade min hovslagare om snösulorna i fredags igen och precis som jag trodde så höll han med om att de inte var så bra eftersom sulan kan flytta på skorna och även göra att man får just tappskor.

Hade jag varit GIFT med en hovslagare :=) hade jag ÄNDÅ satt på sulor för då hade man säkert vetat att eventuella tappskor kom snabbt på plats men att jaga hovslagare vill jag inte. Särskilt då vi ju här i mina/ våra trakter nästan aldrig har snö mer än några dagar i rad.

Må nu inte högre makter straffa mig och se till så att det snöar i veckovis och/ eller att Archie får "tusen" tappskor i rad :=) bara för att jag skrev så.

Sist jag skrev "jag har aaaaldrig tappskor på mina hästar" på nätet fick Archie en tappsko efter bara några dagar :=)!

http://birgittashastsida.blogspot.com

 
annie

annie

29 december 2009 14:26

Vilka fina häster. Din skimmel är jätte stilig. Har själv ett sto som blir skimmel och hoppas att hon får den snygga skimmeln som din Aramis har. Fast blir det inte så tror jag ändå att hon blir fin i den skimmel hon blir. Passar även på att önska gott nytt år.

http://metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?articl

 
Aramis

Aramis

29 december 2009 23:31

Birgitta: Jag vägrar tro att det är snösulorna :o) Ha ha - fast det lutar ju åt det hållet är jag rädd :-/ Men nu är skon på, får se hur länge den sitter denna gång?! Ha ha - tusen tappskor i rad :o) Det hade varit något det! Vi håller tummarna för att vi slipper tappskor framöver!

Annie: Tack snälla rara! Spännande med ditt sto som ska bli skimmel - jag är övertygad om att hon blir superfin vilken slags skimmel hon än blir :) Gott nytt år önskar jag dig med!

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards