Direktlänk till inlägg 4 augusti 2009

Nu kör vi!

Av Dressage - 4 augusti 2009 21:42

Efter dagens avslutade och MYCKET lyckade ridpass så stod det klart - NU KÖR VI! Och så får det gå som det går... Det är ju faktiskt inte hela universum! Ser det som en rolig grej, ett delmål och framförallt en erfarenhet. Naturligtvis ska jag rapportera om vägen dit :) Kvalet går i Össjö den 22 augusti. Tillbaka till dagens pass - Aramis var laddad och lite spänd, men mycket ridbar och med på noterna trots detta. Arbetade med bakdelsvändningar (som i dagsläget är liiiite stora :-S) och på att han ska flytta bakdelen bort från skänkeln och inte trycka sig mot! Travade upp och ner på vägen i det mjuka fina gräset och han var såååå fin! Jag har så mycket häst framför mig! Han liksom bara går i rätt form - vet inte om detta är några synnerligen trevliga introduktionsdagar eller vad som hänt :) Kunde bara le efter dagens pass! Nu står han med B&T på båda bak, var ytterst lite gallig bak nämligen. Nej - nu ska hästarna få sitt natthö :)

 
 
Jessica

Jessica

4 augusti 2009 21:52

Hehe, måste ha postat min kommentar till förra inlägget i samma sekund som du postade det här inlägget! Kul att ni kör!!

Kanske träningen hos Mattias gjort susen?? Och sen vilan på det... =)

Kramis

http://dromdansaren.blogg.se

 
Ingen bild

Ida

4 augusti 2009 22:32

Bra beslut, Liv! Önskar er all lycka till! Han har växt, Mattias har ridit, han har fått lite sommarlov och säkert mognat mentalt. Aramis kanske är en pålle som vill bo i ett litet stall? God natt!

 
Ingen bild

Aramis

4 augusti 2009 23:34

Jessica: Jag tror också på det :) Kram kram

Ida: Ja nu kör vi på detta :) Håll tummarna för guds skull!!! :-o Jag tror också att det är en salig blandning av allt möjligt - men bra blev det i alla fall! Kram kram :)

 
Ingen bild

Anna m Lancio

5 augusti 2009 08:54

Tycker du gör helt rätt och tror faktiskt att du skulle ångra dig om du inte försökte... Har du någon tävling inbokad före kvalet?

 
Ingen bild

Aramis

5 augusti 2009 18:11

Anna: Jag håller helt och hållet med dig! Inga tävlingar före kvalet - det är ju lite ont om tid :-S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards