Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Dressage - 4 juli 2011 10:29

Alltså jag blir snart TOKIG på sommarens eländiga insekter! Flugor må vara okej - men INTE resten... Jag tycker så otroligt synd om hästarna, främst Rigoletto som verkligen är besvärad. Aramis verkar inte bry sig lika mycket (och min egen lilla studie visar att mörka hästar är klart mer utsatta än ljusa). Trots att de båda är indränkta i Absrobine Ultrashield och iklädda flugmössor :o( Mår dåligt när jag ser de båda till bredden fyllda med förbaskade "räliga" bromsar (gråpågar som de också kallas här i Skåne). Kanske ska ta och köpa Effols bromsblockerare... Hur gör du för att hålla bromsarna på avstånd?


Dagarna som förflutit efter tävling har varit synnerligen "lata" om man nu tittar på ridsidan. Istället har jag hunnit med att SKURA släpet så att det numera skiner invändigt som solen själv. Några tag i verkstaden har det också blivit, många och långa härliga promenader med Majsan, cykelturer på landet i kvällssolen, pyssel i stallet, tvättat alla schabrak och lindor, mixtrat med Ryttarliv och bara varit :o)


Nej - nu kallar plikten! Mockning och lite annat smått och gott sedan bär det av ner till Malmö för att inhandla lera en masse! Ha en ljuvlig julimåndag :o)



     
En ung Aramis som hingst juli 2008  



Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards