Alla inlägg den 2 juli 2011

Av Dressage - 2 juli 2011 16:04

När jag från början började skriva denna blogg var jag väldigt restriktiv med att både nämna Aramis namn och självklart även mitt eget. Men med tiden har jag blivit mer och mer "oanonym" (om det nu finns ett sådant ord) och det gör också att jag funderat lite kring att berätta lite kort om mig själv. Inte så att ni ska behöva höra hela mitt liv - ha ha ha - men lite småtrevliga fakta som gör att ni lär känna mig lite bättre. Ni känner ju redan Aramis innan och utan :o)

Håll i dig:

- Jag har SANSLÖST kort stubin och kan bli totalt vansinnig för småsaker - dock handlar det alltid om saker som går sönder, hänger upp sig eller på annat sätt konstrar och jag har haft sönder en hel del prylar genom åren *host-host*. Mitt eldiga temperament går dock över väldigt fort och snart ler världen åt mig igen!
- Jag har begåvats med ett luktsinne som är minst sagt utöver det vanliga vilket innebär att jag känner dofter och även tyvärr stank extremt tydligt. Det kan vara en pina för mig att vistas i vissa sammanhang där andra människor inte känner någonting alls. Jag har flera gånger funderat allvarligt på att ställa upp i "luktsinnestävling".
- 24 timmar av dygnets 24 timmar är jag glad! Det är bara att konstatera att jag är född GLAD! (ehh förutom då jag råkar drabbas av något hysteriskt utbrott för att en dator kraschat för hundrade gången eller något i den stilen).
- Jag har gått i skola i princip hela mitt liv och hållit mig synnerligen borta från arbetsmarknaden. Jag har blivit en riktig överliggare (som dock tar sina poäng) och påbörjar i höst min doktorandutbildning som jag haft som mål hela livet :o)
- Jag ÄLSKAR att tävla men blir aldrig sur för att jag inte placerar mig.
- Jag tar det mesta i livet med en klackspark och menar att så länge man och ens nära får leva och vara friska är allt annat irrelevant.
- Jag är HELT TOKIG i musik och framförallt galen i jazz! Jag har hundratals jazzskivor och lyssnar på jazzradiostationer dagarna i ända.
- Jag har inga syskon och är säkert väldigt bortskämd :o)
- Jag har TOTAL tandläkarskräck (kanske därför jag är tillsammans med en, hihi).
- Jag ÄLSKAR att lura folk och skrämma slag på folk. Gud vet hur många gånger jag hoppat fram bakom dörrar och ut ur garderober och skrämt slag på min stackars pojkvän...
- I min familj har vi alltid haft schäfer och nästan så fort jag flyttat hemifrån skaffade jag mig en egen!
- Jag tittar i princip aldrig på TV utan ser mycket hellre en film.
- Jag älskar engelska filmer och dramer men har även en ruggig förkärlek till skräckfilmer! Jag verkligen njuter av att bli livrädd samtidigt som jag nästan inte vågar gå och lägga mig efter, ha ha :o)
- Jag lyssnar BARA på P1 och avskyr radiostationer som har reklam!
- De som inte känner mig brukar tro att jag är en diva - men deeeeet stämmer inte :o)

Sådärja! Det var lite kort och gott om mig :o)

 

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards