Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Dressage - 8 juli 2011 22:03

Medan sommarnatten sänker sig över ett regndränkt landskap och solens sista strålar smeker de svagt vajande sädesf'älten skriver jag kvällens blogginlägg med Depeche Modes "Enjoy the silence" på högsta volym i bakgrunden. Mmmm... härligt!


Det har varit en alldeles förträffligt trevlig dag; och tänk - ösregnet var faktiskt bara så otroligt mysigt att jag mest gick och log hela dagen :o) Haha - märkligt funtad måste man vara :o) Iklädd vita jeans, vit raffe-piké, blå väst och gummistövlar var jag lycklig som ett barn medan jag saxade mellan vattenpölar, dressyr och en enorm mässa. Inte ens kallt var det ju :o) Bara härligt, ljummet sommarregn! Med mig hem fick fyra Shockemöhle-lindor, färg grå - ursnygga!



Till detta köptes ett matchande svart Shockemöhle-schabrak med silverpasspoal. Misen kommer att bli SÅÅÅ snygg :o)


Köpte även lite annat smått och gott men på det stora hela var jag väldigt återhållsam med shopingen då jag i ärlighetens namn faktiskt inte tyckte att där fanns så mycket som lockade. Men stämningen är ju alltid på topp och dressyren var riktigt trevlig att se - i synnerhet var det otroligt roligt att få se Patriks fina ritt som gav en seger i ett mycket starkt startfält.


Nu har jag dammsugit sadelkammaren, tagit in två lagom grässtinna hästar, varit ute på härlig kvällspromenad och ska nu ta mig min stora kopp te för att avsluta denna trevliga dag framför en film. Imorgon är det träning!


Nattinatti!



Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards