Alla inlägg den 20 juli 2011

Av Dressage - 20 juli 2011 21:06

Aramis, Rigoletto, undertecknad och undertecknads andra hälft lever just nu vad jag i min värld betecknar ett äkta drönarliv! Vi sover gott, äter gott och lever otroligt gott! Hästarna släpps ut klockan sju på morgonen och efter detta lilla morgonpass stupar jag direkt i säng och jobbar någon timme till på skönhetssömnen. Därefter fylls dagarna av oerhört trevliga små ting så som långväga besök från vänner som bor över, små utflykter och lata timmar i solstolen på terassen. I gårkväll passade vi till exempel på att åka till Mölle by the sea för att avnjuta en delikat sillatallrik, denna inmundigades medan den vackra solen sänkte sig över det gröna Kullaberg. Oslagbart och vidunderligt vackert!

Dagen har spenderats i Helsingborg där god lunch intagits - därefter styrde vi mot Lerberggsskogen där jag och Maja avverkade en fin promenad medan husse flåsade runt i motionsspåret. Vid 21-tiden vill hästarna in och då väntar mumsig kvällsmat bestående av betfor, chevinal plus och några korn havre för smakens skull. Någon timme senare får de natthö och nannar sedan gott. Ja - så ser mina lata semesterdagar ut :o)

Ha en ljuvlig onsdagsafton!

 

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards