Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Åter igen ett glädjens pass!

Av Dressage - 25 februari 2010 22:26

Igår var jag av en eller annan anledning inte så sugen på att blogga, motivationen tröt så att säga. Hur som helst så var jag ute i ett bedrövligt snöunderlag, djupt och förskräckligt på alla dess sätt och vis och lyckades hur som helst med konststycket att tappa en sko (nåväl, inte jag utan snarare Aramis). Väl hemma kunde detta konstateras och efter några svordomar åt den här snön som vägrar att retirera kunde jag också konstatera att Passiersadeln ligger URUSELT på Aramis! Turligt nog rider jag inte i denna alls just nu, men det är ju synd att ha en så dyr sadel hängandes utan att använda den. Det var gårdagen det!

Idag: Aramis lindades i fyra vita lindor och sadlades med sitt nya Kingslandschabrak - allt under tiden som jag och Archie-Birgitta förde intressanta diskussioner! Jag kunde tyvärr inte stanna kvar så länge som jag hade önskat eftersom jag ville hinna ta några varv i ridhuset innan hoppträningen skulle börja (inte min hoppträning). Skrittade fram en något förkortad version och började snart trava. Traven kändes nöjaktig men jag krävde inte särskilt mycket eftersom Aramis är en lång och stor häst som kräver sin uppvärmning. Efter tio minuters trav hade jag Aramis väl inramad och han kändes fin. Galopperade längs fyrkanten och satte honom ett par varv på volten, han svarade fint. Hoppade ett par studsserier och skrittade sedan av. En glad och nöjd Aramis hade nog gärna jobbat på ett tag till, arbetsmyra som han är. Det blev 20 minuter - perfekt tyckte jag med tanke på att han nog har lite känningar i benen idag efter gårdagens sanslösa snöäventyr. På gensyn gott folk!
    

 
 
Natalja

Natalja

25 februari 2010 23:22

Inte nog med att du rider illa, ful är du också... !
Jag får migrän av alla dina benlindor och märkesschabrak : o

Ha ha, nä jag bara skojjar!!
Jag vet mycket väl att du KAN rida och inte är det något fel på utseendet på någon av er heller : )
Drogs visst med i den negativa vinden som svepte förbi här.
Hoppas verkligen det är vindstilla nu så du kan fortsätta ditt arbete mot toppen!

Här är ett bevis på att ni kan dansa (och då är ju detta filmat INNAN SI-leden behandlades)
http://www.youtube.com/watch?v=2i_8Tm_MT7M

många kramar!


http://latin.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

26 februari 2010 06:59

Du 'är rolig Du, Natalja! Som sagt, humor.... behövs!
Tänk så lätt det är att bli litet nedtryckt av någon negativ kommentar! Men vi ruskar det av oss och går vidare!
Att det GÅR att rida när andra har hoppträning??? Det tycker jag verkar urjobbigt!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Aramis

Aramis

26 februari 2010 23:13

Natalja: *ASG* Ha ha ha ha ha ha :-D Du är ju bara så underbar! Tack för att du är så härlig :o) Kram kram kram

Ylle: Ja humorn har jag alltid haft med mig :) Och den och mitt glada humör räddar mig allt som oftast! Ett gott humör är det som susen gör (eller hur det låter...*fniss*).

Hoppträningen hann inte börja, jag var klar med mitt pass då :) Tur var det annars hade det inte gått! Stor bamsekram till dig Ylle för att du finns här och stöttar!

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards