Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Hej och hå alla trevliga och glada läsare!

Av Dressage - 25 februari 2010 09:45

Tack för alla trevliga- och ibland mindre trevliga kommentarer! Jag orkar dessvärre inte besvara er alla en och en - skriver därför ett inlägg och hoppas att jag på detta formidabla sätt ska kunna svara er alla var och en på något sätt ändå! (Vissa kommer att besvaras direkt i inlägget)

Vi börjar med PS:
För det första! Jag har haft ENORMA bekymmer med min häst Aramis och hans högersida - om det gått dig obemärkt förbi, vänligen titta tillbaka i min lilla dagbok. Och ja - bloggen har sista tiden fullkomligen översvallats med beröm till min fina häst, men det är väl knappast konstigt när han nu har behandlats för "sned ram"? Det är väl snarare bara roligt att läsa (torde man tycka) om hur utvecklingen går framåt? Du behöver nog inte vara orolig PS - det kommer med största sannolikhet rejäla bakslag för mig och Aramis också. Sådana har jag haft så det räcker och blir över med min före-detta tävlingshäst Rigoletto som kastade av mig i tid och otid, vurpade i hagen och skadade sig för all framtid (på grund av detta rids han fyra dagar i veckan av min medryttare, mer ska han inte gå i dagsläget). Det är smällar man får ta som ryttare, vi vet alla att dagen kommer. Själv passar jag istället på att njuta så länge det går bra.

Vidare vill jag säga några ord till K (vars kommentar startade "allting" med att skriva hur enformig bloggen är med allt mitt "malande" om "hur traven tog vid..."). K får mer än gärna kritisera mitt sätt att skriva, men jag måste sälla mig till skaran och vidhålla att trivs du inte med att läsa min blogg - varför då stanna kvar och reta upp sig på den? Personligen läser jag inte bloggar som jag av en eller annan anledning inte kan förlika mig med, tycka om, retar upp mig eller på ett eller annat sätt är ointressanta för mig. Jag skulle personligen inte komma på tanken (om inte skribenten uttryckligen bett om det) att kritisera en annan persons blogg eller skrivna verk. En blogg skiljer sig från mängden kan jag tycka, en blogg består av tankar, funderingar och känslor - det handlar inte om en ledarsida (inte min blogg i alla fall) - och passar det inte; läs inte (mycket enkelt, kan tyckas).

Beträffande Birgitta och hennes kommentar vill jag säga följande: jag bad K uttryckligen att komma med konkreta förslag till en förändring av bloggen och Birgitta kom med konkreta förslag! Jag har anammat dina förslag, tagit mig några funderare men ändå - efter lite velande - kommit fram till att ni nog får stå ut med min "tråkiga" blogg som den är :o) Jag vet ju att du är glad för debatter (och här fick vi ju en rejäl en :-). Jag flikar emellanåt in med små debattämnen och det tycker jag är jättekul! Men en blogg som provocerar, skapar debatt och engarerar läsarna i ren provokation - njae, jag tror inte att min blogg var tänkt att bli en sådan och jag vill tro att jag fortsätter med mitt "malande" :) Med detta inte sagt att det aldrig kommer att dyka upp "heta" debattämnen (har ett på lut när denna har lagt sig, ha ha). (Vi får väl fortsätta med vårt debatterande live :o)

Till alla andra! Tusen tack för att ni står ut med att läsa om min lite malande och i viss mån lite trista vardag (nu när det går så bra, menar jag *ASG*).   Tack för er backup och er övertygelse!

 
 
Ingen bild

Carolin

25 februari 2010 10:26

Stå på dig!
Om din blogg inte passar folk så är det väl bara för dem att sluta läsa?
Jag gillar din blogg och den gör mig så glad.
Jag tycker det är superroligt när det går framåt för er och jag tycker ni ger mig stor inspiration i den egna ridningen både med bilder och trevlig läsning. Att ha häst kan vara så eländigt ändå med skador och svackor så varför inte njuta när det går bra för någon?
Jag njuter i alla fall!

 
ylle

ylle

25 februari 2010 11:07

Eeeh, där surnade Du allt till litet Liv! Men inget piggar upp som litet kritik, man får tänka till och tända till... och så är det ju ändå så att man får betrakta rätt mycket (även bloggandet) med en stor portion humor!!! Så klokt det där lät, reagerar jag själv så när någon kritiserar mig eller mina hästar? Hmmmm...?

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Jennie

Jennie

25 februari 2010 11:24

Tycker du gör rätt i det du gör! Och håller faktiskt med dig i det mesta :) din blogg är din plats, och varför ska du då ändra dig?

http://dresssyrryttaren.blogg.se

 
Ingen bild

M B

25 februari 2010 11:39


Jag tycker det är superkul att läsa din blogg Liv!
Men ibland blir det lite väl mkt av det goda!
Som du beskriver dig och din Aramis hela tiden så låter det minst som han är en häst som kan gå VM. Jag är mkt nyfiken på att se er på tävlingsbanorna framöver i vår för som du beskriver hela tiden har han ju en gång och annat som torde ta andan ur de flesta! Mycket roligt att han är så fin och att det går så bra, men det skapar och enorma förväntningar hos alla oss som läser din blogg!

 
Ingen bild

Taina

25 februari 2010 11:41

Hej Liv,
Bra beslut och moget resonerat.

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

25 februari 2010 11:56

Carolin: Tackar hjärtligast för din trevliga kommentar! Så roligt att vi kan inspirera dig och din ridning :) Det är mycket roligt att läsa! Lycka till i framtiden!

Ylle: Nja, surna till är väl att ta i (då har du inte sett mig sur *fniss*). Jag kan tycka att en och annan kommentar är onödigt formulerad, men som sagt - alla är vi olika och tycka vad man vill det får man ju! Så även jag :)

Jennie: Tack för dina ord! Jag står på mig :)

M B: Tack för din kommentar! Självklart förstår jag att mitt beröm skapar extrema förväntningar - det skapar ju förväntningar på mig som ryttare också. Vad du dock glömmer är att detta är utifrån mina egna referensramar och mitt eget sätt att tycka och tänka. Om sedan du (och för övrigt alla andra) har en helt annan åsikt beträffande Aramis's rörelser - det låter jag vara osagt - förmodligen är det så... Och på ett sätt är det väl ändå rätt trevligt att man tycker att ens egen häst är stjärnan - för visst ligger allt i betraktarens öga?

Ps. Hade Aramis varit ett VM-ämne hade jag:
1) Inte haft råd att köpa honom
2) Förmodligen blivit erbjuden att sälja honom för X antal oemoståndliga summor
3) Troligtvis inte ens ägt honom
4) Vunnit ALLT jag startat, gått vidare i kvalet när vi red i Billdal etc. etc. etc.

Ps2. I mina ögon är han i alla fall en VM-häst (även om han nu aldrig kommer till start...)

Taina: Kan inte annat än tacka :o)

http://aramise.bloggagratis.se

 
kajsa

kajsa

25 februari 2010 12:09

hej.... tycker din blogg är bra som den är.... kul när de går bra för er!!!!!!!!!!!!!!

http://familjenstigell.bloggagrattis.se

 
Pia

Pia

25 februari 2010 13:06

Jaha...Håller med deg i att folk ska läsa det som roar dom, är inte det din blogg, får dom ju skylda sig själv, inte kritisera deg.... Jag läser allt du skriver, för du beskriver ridpassen så inngående och bra. Jag rider unghäst för tilfellet och lengtar etter ridhuset, som ligger ganska långt fram för min del. Då är det kul att läsa om dina ridpass, jag "rider med" och glädjas över dina framgånger.
Tävlingsridning är vel heller inte det samma som träning under vana förholdanden, en mindre rutinerad häst kan vara fantastisk hemma, och sedan gå ett program till 58%.
Tycker folk är otroligt fjantiga som har så mycket åsikter, jag bloggar om mina skrittpromenader på en nyss innreden häst, snacka om tråkig! Men det får vel jag vara?

http://pia-stallpp.blogspot.com

 
Pia

Pia

25 februari 2010 13:36

Tycker dessutom det är aningen fegt att ha så fruktansvärt intellegent och konstruktiv kritik, för att överlemna den anonymt?? Man ska stå för sina åsikter!
"Ridvärden" är ganska liten, i en seriös debatt tycker jag inte man ska bemöta anonyma inlägg. Önskar alla trevliga hästfolk en riktig bra dag!

http://pia-stallpp.blogspot.com

 
Therre

Therre

25 februari 2010 13:40

Men gud! Läste precis igenom alla kommentarer och tycker det är så märkligt att människor måsta klaga och detta under anonyma "namn". Så otroligt fegt tycker jag, har man en åsikt ska man kunna skriva under med sitt namn.
Vet själv hur det är, har ju fått endel påhopp, dock känner jag dessa personer som "hoppade" på mig.

Måste berömma för ett mycket väl skrivet inlägg, du kan verkligen konsten att skriva!
Jag tycker inte din blogg är tråkig utan det är en av de roligare bloggarna att läsa om, er och era framgångar :)
Kram

http://therre.bloggagratis.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

26 februari 2010 00:19

Kajsa: Kan bara tacka och bli glad för din trevliga kommentar!

Pia: Tack för dina oerhört kloka kommentarer och ord! Jag kan bara hålla med dig i allt du skriver och menar. Det är så enkelt - tycker man inte om en blogg; lämna den! Läs inte den! Att överhuvudtaget orka bekymra sig över något man ändå inte tycker om... Den ekvationen får jag inte ihop. Jag tycker verkligen som du angående anonyma läsare! Fegt är ordet! Fegt är faktiskt bara förnamnet! Tack för ditt stöd och lycka till med din fina unghäst!

Therre: Jag kan bara hålla med dig - Men gud! Nivån är inte hög precis :) Ha ha! Tycker också det är extremt fegt att inte skriva under med sitt namn... Skulle egentligen inte besvaras. Men nu är det gjort. Tack snälla för att du berömmer mitt sätt att skriva - så glad jag blir :) Härligt att du tycker om vår blogg! Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Ingen bild

E

27 februari 2010 18:48

Jag kollar din blogg ibland och tycker du har mycket vettigt att säga. Du ska se din blogg som en dokumentation över Aramis utveckling, om andra finner det enformigt kan dom starta en egen blogg.

 
Ingen bild

Kattis Dacapo

4 mars 2010 21:17

hej Liv, jag tycker det är härligt befriande med din blogg, du är en positiv människa och tycker om det du gör. Blir bekymrad när jag läser en del av inläggen, tyvärr en tråkig attityd hos somliga, missunnsamma människor. Jag trodde en blogg var som en dagbok och varför skulle man kritisera någon annans dagbok? Ställa frågor och utmana, det kan man väl göra!
Undrar en sak, vad använder du för bridong och stång nu när du börjar arbeta med kandar?
Din Rigoletto's bror Dacapo är som ung igen! Idag andra gången på kandar för tränaren efter dessa två svåra år med erlichia mm och han var en som en underbar dröm som kom sann!

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

4 mars 2010 23:18

E: Det var det klokaste jag läst idag :) Tack snälla!!!

Kattis DaCapo: Heeeej :o) Vad kul "höra" från dig! Och tack för dina fina och positiva ord! Jag håller med dig till punkt och pricka! Tyvärr finns det många missunsamma människor inom hästbranschen - men som väl är är de flesta glada och trevliga :) Hääärligt att det går så bra med din fina DaCapo!! Han är ju så sanslöst läcker och snygg! Jag använder en sprengerstång och sprengerbridong. Stången har lite tungfrihet och är fast i skänklarna. Jag rider bara på bridongen men har fått veta nu att jag ska rida på både stång och bridong annars "lär" sig hästen inte att man även komma att bruka stången i framtiden! Hur gör du? Det var verkligen roligt att du hörde av dig här! Välkommen åter :) och varmt lycka till i framtiden! Vi ses väl på tävlingsbanan! Kram och hälsa DaCapo

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards