Alla inlägg den 28 juni 2011

Av Dressage - 28 juni 2011 23:43

       

Av Dressage - 28 juni 2011 11:39

Haha - igår var Aramis och Rigoletto så underbart söta så det går inte att beskriva. För det första får den ena eller andra spader om man tar ut den ena eller den andra först. När de sedan är ute ställer de sig tätt intill varandra och kliar rygg, manke, svans etc. När de är klara med detta betar de sig sakta ner (eller för den delen galopperar vilt sida vid sida) i hagen. När det sedan på kvällen (läs natten) är dags att komma in och sova i boxen brukar de antingen vara alldeles vid hagintaget och vänta eller allra längst bort så att de inte ser mig. Då visslar jag på dem och de kommer i ett rasande tempo :-o Igår slog de dock alla rekord; de trippade in i stallet och ställer sig i SAMMA BOX! Och där står de sedan och vägrar gå ut, ha ha ha. De var så otroligt sööööta! De båda huserade i Aramis box och hur jag än försökte fick jag förstås inte ut Rigoletto därifrån. De stod och pussades ett tag innan jag äntligen kunde föööösa ut Rigoletto...

Gårdagens ridpass var väldigt nyttigt! 100 % fokus på att få loss herr grå i nacken (undras hur ofta man ska behöva lossa den där nacken; den verkar visst bli betong så fort jag hoppat ur sadeln, haha). När han var helt igenom i sidorna i skritten och jag hade ett ärligt fint stöd i handen i båda tyglar då blev det trav; och precis samma tänk här. Jag försöker verkligen att vara elastisk i handen och inte bli stark som jag lätt kan bli. Det var kämpigt för Aramis men som vanligt gör han alltid sitt bästa och mot slutet var han riktigt härligt genomriden. Red i rund och ganska låg form och avslutade med en längre sträcka trav på asfalt.

Idag blir det nog en skrittrunda bort till kullen där jag ska klättra! Härligt!
 

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards