Alla inlägg den 17 juni 2011

Av Dressage - 17 juni 2011 21:54

Haha - usch, jag ber verkligen om ursäkt för att jag försvann flera dagar utan att förvarna er   De senaste dagarna i mitt liv har varit VÄLDIGT innehållsrika - utan att minst sagt överdriva :o)

På tisdagen stod träning för DUKTIGA J på schemat och eftersom jag upplevt de senaste ridpassen som lite småmotiga ville jag att J skulle hoppa upp och klämma och känna och komma med massor av matnyttiga tips! Denna man, J, är en helt osannolikt duktig ryttare. Jag har aldrig någonsin varit med om en tränare, ryttare, som kan svara så klokt, så pedagogiskt, så klockrent på ALLA mina konstiga, märkliga och udda frågor, haha. Jag vet inte hur många gånger jag under detta träningspass (eller träning och träning, jag satt mest och beskådade min oerhört vackra häst) fick plocka upp min kaha från marken. När väl J hade fått riktigt sving genom ryggen, när Aramis var eftergiven och lealös i alla muskler - HJÄLP som han rörde sig :-o :-o :-o WOW! WOW! WOW! Jag var helt stum!


Dessutom fick jag den äran att själv sedan hoppa upp för att verkligen känna på denna fantastiskt härliga känsla. Och traven - den traven... ja den kommer jag sent att glömma. Totilas släng dig i väggen, ha ha ha (OBS: SKÄMT) :o) 



    

Onsdagsmorgonen började med färd till Galleir Pictor där en stycken pålle hämtades upp - (inte en riktig pålle dock, hihi). Sedan gick färden direkt vidare till underbara Åhus där ett galleri besöktes och en god bit sill och lax inmundigades på ett ljuvligt café. Därefter gick färden vidare till Kalmar och här besöktes, förutom galleri Monica Strandberg, goda vänner och många glada skratt och god mat fick avsluta denna härliga dag. Vi somnade gott i Slottsparken (på hotell dock, ha ha) och nästa dag inleddes en lång körning som började med en tur på Öland till galleri Blå Porten och avslutades i Jönköping i en hotellsäng. Även dagen har bjudit på lång bilkörning och innan vi hamnade i Stenungsund har Konsthallen i Åmål besökts! Många spännande utställningar är inbokade och på gång :o) 


      

Snälla, söta, rara Ida tar hand om båda hästarna och imorgon ska hon och Rigoletto åka och tävla! Superspännande och matte här i Stenungsund är redan nervös, ha ha! Aramis har fått ett par dagar lugn och ro och på söndag blir det åter dags för honom att jobba lite extra med farbror J på ryggen! Snälla Ida har lovat att ta hand om Lille Mis både före och efter passet och på kvällen kommer jag, efter ett härligt Ullaredsbesök, hem, igen!




En lagom späckad vecka väntar sedan :o) Elever på måndagkväll (och uppsatsen in), träning för J på tisdag och köra Rigoletto hem till Gamlegården. Sedan väntar jag en tillridningshäst och på onsdagen är det elevtajm igen. Veckan avslutas med tävling hos EMV (MSVB) :o)

     

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards