Alla inlägg den 25 november 2011

Av Dressage - 25 november 2011 12:50

Först och främst måste jag ju visa en bild på underverket :o) Den nyskodda hoven utan sin sko:


 


Sedan har jag en fråga till er kära läsare; vad i herrens namn håller min kära Rigoletto på med? Det här fenomenet har jag nu sett under flera år - men bara denne man har visat prov på det och jag kan inte för mitt liv komma på varför?! Har ni någon aning? Varför i hela fridens namn fyller man krubban med halm? Samma visa - varje dag :o)


   

Sist men inte minst; ett fotografi från underbara Stockholm och en makalös vy som jag skådar ut över varje gång jag lämnar mitt kontor :o) Säga vad man vill om Stockholm, men vackert är det!

 






Av Dressage - 25 november 2011 09:37

FASEN också :o( Igår var hovslagaren och hälsade på... Försåg alla två hästar med nya fina skor MED snösulor. Och på eftermiddagen när jag åkte upp till stallet, gång två den dagen, för att fixa lite smått och även rida Aramis - vad möts jag av? Ja givetvis en häst med TRE skor... Det finns dessutom inte en chans att motionera Aramis på nåot sätt i världen eftersom han är förskräckligt ömfotad  :o( Så det var bara att ställa in honom i boxen igen. Och så tävlar jag på söndag... Ringde till hovslagaren direkt i morse och han ska försöka komma ut ikväll (alternativt imorgon). Hoppas på det förstnämnda. 

Ihaaaaaaa :-/

   

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards