Alla inlägg den 15 november 2011

Av Dressage - 15 november 2011 12:06

Det blir en hel del ridhusarbete just nu, men jag ser väl egentligen inte det som någon större nackdel - så länge Aramis ångar på som ett ånglok och springer in i ridhuset så att man knappt hinner att få upp dörren; ja då tolkar jag det som att han trivs ganksa så bra med tillvaron :o)

Igår skärpte jag kraven på samling lite och det blev en hel del trampövningar - han gör sitt allra bästa (vilket är riktigt BRA) och ur detta försöker jag sedan bibehålla bakbenens aktivitet. Det är givetvis jobbigt för honom (vem sade att allt ska vara lätt??) men jag tycker framförallt att han i skritten blev riktigt trevligt undersatt. Traven blir han fortfarande lita huvudstupa - även om han är självbärig så blir det gärna att han, när jag begär lite mer bak, lägger sig på handen. Men det får han ICKE :o) Där går han bet, haha!


Förutom skolarbete; har ni andra tips på riktigt bra övningar där de får sätta sig?

Hejsvejs från ett vackert Lund!

 

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards