Alla inlägg den 22 november 2011

Av Dressage - 22 november 2011 07:06

TROTS att morgontrötta jag klev upp 04.50 i morse (!) så är jag obeskrivligt glad fortfarande efter gårdagdens härliga ridpass :o) Befinner mig just nu på tåget mot Stockhom (var annars, haha) - ska upp och träffa min handledare och en av Sveriges bästa utvärderare. Ska bli otroligt spännande! Eftermiddagen kommer att spenderas på mitt arbetsrum. Dagen lär absolut avslutas med att vandra runt i Gamla stan och njuta av alla vackra hus och gränder. Snälla Ida har lovat att ta hand om hästarna idag och imorgon och för Aramis del blir det ingen vila :o) Han ska ridas ut - passar utmärkt när han har en matte som helst av allt bara sitter och trimmar innanför fyra väggar :o)

Jag tänkte berätta om ett preparat som jag börjat ge till Rigoletto. Det är nämligen så att varje höst slash vinter - så fort det börjar bli lite fuktigt i luften - så får han lite problem med hosta. Aldrig i stallet, men ofta när man värmer upp eller ett par gånger under ridpasset. Naturligtvis vill jag inte ha det så och efter att ha konsulterat Madeleine hos Bengts hästsport så fick ett preparat från Cavalor följa med hem. Förra året åt Rigoletto en örtmix (i fast form) från Dodson & Horrell, den var bra men det tar mycket längre tid för kroppen att upp örter (kan ta flera veckor)... Och eftersom problemet är här och nu så var inte detta något alternativ i år. Nej, därför fick det bli "Cavalor Bronchix Chronic" - och tro det eller ej; hostan försvann på ett par dagar! Visst frustar han lite under passen, men hostningarna är borta :o)

Det var dagens tips :o) Dock får man öppna stora plånboken (betalade 1000 kronor och en behandling räcker tre veckor vill jag minnas)!

Nu ska jag vända blicken utåt och studera  vårt vackra landskap i gryningen! I högtalarna sjunger Billie Holiday och jag måste säga att jag har det ganska bra :o)

 

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards