Alla inlägg den 6 november 2011

Av Dressage - 6 november 2011 18:25

Så nu är jag äntligen tillbaka i södra delarna av landet! Oj som jag har längtat efter mina hästar!!! Jag kom hem sent igårkväll och efter att ha haft ett par elever under dagen var det ääääääntligen dags att sätta sig i sadeln. Men först så klart mockning, matsättning och skrubb av vattenkopp och annat nödvändigt.


Hämtade in en glad Aramis från hagen och kunde snabbt konstatera att svansen hållit sig synnerligen frsäch :o) Efter rykt, fundering av dagens matchning (golden-stripe-ländtäcke som matchade mina svarta ridbyxor och röda fleecejacka)(fick byta ländtäcke med stackars Ida för att få färgerna att passa hahaha) var det bara sadel och träns som behövdes för en lyckad ridtur. Idag fick det bli en härlig tur ute på vårt stora gräsfält tillsammans med Rigoletto och Ida. Efter att ha skrittat fram en go och glad Aramis tog travarbetet vid och han kändes så okristligt trevlig och fin att jag var tvungen att sakta av direkt, haha! Han var så härligt framför hjälperna, så alert, så bärig, så i uppförsbacke och så otroligt fin i handen :o)

Efter en del travarbete blev det galopparbete och detta över en bom som låg på marken. Förvisso var bommen i Aramis värld ungefär 1.00 meter hög vilket gjorde att jag höll på att ramla av, haha. Här behövs inga hinder; det räcker med bommar på marken!

När Aramis var lite lagom rastad var dagens stallsysslor redan slut och stalldagen blev "bara" sex timmar lång :o) Nu vankas god mat och en lur i soffan skulle jag tro!

Ha en härlig kväll!

   

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards