Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Dressage - 16 juni 2009 23:01

Började dagens pass med att skritta fram i min egen hage, skritt i ena delen av hagen funkar helt okej. Men eftersom jag inte ville rida i hagen (mer än i gångfart) så begav jag mig ut i vida världen :o) Skrittade asfalten upp och tog av in på en bit nerlagd åker där underlaget passade perfekt för ett ridpass. Nu fick Aramis (och jag) jobba! Han behövde komma igenom ordentligt i vänstersidan, började med kilometerlånga öppnor (hi hi, kanske lite överdrivet). När han kändes riktigt fin och tog stöd på båda tyglarna påbörjade mina galoppfattningar som idag gick avsevärt bättre! Aramis tog i ordentligt med vänster bakben och han kändes KANONfin!!! Han var så otroligt framför hjälperna och böjde sig superfint i vänstersidan (går annars och är mer eller mindre rak i denna sida). När Aramis fått jobba på i galoppfattningarna så galopperade vi i skänkelvikningar vilket gick lysande. Avslutade med trav på asfalten, han var så igenom i hela kroppen och jag kände verkligen hur han höjde ryggen. Det här var ett riktigt höjdarpass där jag faktiskt kom åt min kära grå häst riktigt ordentligt :) Nattinatt!

Av Dressage - 16 juni 2009 17:50

Nu har det gått tre hela dagar sedan jag hämtade hem Aramis och koliken har ännu (peppar, peppar...) ej dykt upp igen. Nu får Aramis börja äta kraftfoder så smått, skönt för honom att maten blir lite tillpiffad och inte bara bestående av betfor :) Idag har hästarna gått ett par timmar på gräs och sedan in i varsin mindre hage där jag serverade lunchhö. Nu är det dags att plocka in de små liven och ikväll blir det lite longering med Aramis.

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards