Alla inlägg den 19 juni 2009

Av Dressage - 19 juni 2009 18:10

Eviga tidsoptimisten lastade senare än avsatt tid och stötte på värstingoväder på vägen till Mattias. Fick sms:a till Mattias och meddela att vi blev lite sena, som väl är - är Mattias den mest trevliga och naturliga tränare jag känner, så vår försening var innebar inga bekymmer. Lastade ur medan åskan och regnet härjade runt omkring oss, pilade in i ridhuset och gjorde i ordning Aramis för ridpasset. Han var lindad med fyra vita lindor, vitt schabrak, Passiersadel och Passierträns. Själv var jag dagen till ära klädd i mina röda Kyra K-byxor, en vit fleecejacka och en svart väst som matchade mina svarta läderridstövlar - fint ska det vara :o) Började skritta fram och värmde upp med lite sidförflyttningar. Aramis kändes fin efter gårdagens pass. Joggade igång honom i trav efter en kvart och just då kom Mattias ner till ridhuset. Vi fortsatte att arbeta i skritt på volten där jag flyttade Aramis i svag öppna och förvänd sluta. Samma arbete fortsatte i trav - jisses vilken nyttig övning :-o Aramis blev alldeles mör i bakbenen :o) Samma arbete fortsatte sedan i galopp, varvat på volt och långsida! Himmel och pannkaka vad loss och igenom han blev! Han var som smör att sitta på :) Gångarterna blev därefter :) Visar två (vääääldigt suddiga) bilder från träningen! Ser ni vad han börjar "sätta" sig :) Ha en härlig midsommar!!

Av Dressage - 19 juni 2009 10:41

Här öser regnet ner, men mig gör det inget för jag ska ju träna idag :) Jag bjuder på underbart sköna jazztoner från Monica Zetterlund och önskar er alla en härlig midsommar! Hoppas ni har lite bättre väder än här :)

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards