Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Dressage - 8 juni 2009 22:51

Dagens pass gick lysande! Han var så enastående fin. Började med min traditionella skrittrunda på 20 minuter, sedan värmde jag upp inne på banan (mest i skritt), traven här kändes suuuuper! Han var så fin, rund och mjuk. Gick därför ut på gräset där vi fortsatte med galopparbete, arbetade väldigt mycket med fattningar från skritt, han kändes superfin mot slutet då han fattade galopp genom att verkligen ta i med bakpartiet. I travarbetet efter kändes att bakbenen var mer engagerade. Han blev lite låg mot slutet, tillät jag dock  - tror att han faktiskt blev lite trött av alla fattningar idag :o)


Idag får ni följa med Aramis och mig på några meter från dagens skrittrunda! Jag tänkte att han skulle skritta i form, vilket han också gör (svårt att se kanske - ni får tro mig på mitt ord :), vill dock tillägga att jag rider på en hand :o) Ha en fortsatt härlig måndag!

Av Dressage - 8 juni 2009 20:59

Nu har jag fått klartecken från tävlingsplatsen och på lördag bär det av till tävling för mig och Aramis! Vi ska starta LB:2 och LA:3 :o) Ska bli jätteroligt, är dock redan nervös, ha ha! Imorgon är det träning för Mattias 17.30 och sedan fortsätter vi vidare till landet. Det är så härligt att byta ut stadsmiljön mot äkta lantliv några veckor på sommaren! När vi åker på kryssning i sommar kommer Aramis förmodligen att drillas av Mattias Jansson - jag vill att han ska ridas och tränas professionellt eftersom vi satsar på Breeders till hösten. Återkommer med dagens ridpass något senare!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards