Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Dressage - 11 juni 2009 18:53

Kort inlägg för lägesrapport: Aramis är på Regiondjursjukhuset i Helsingborg efter kolikkänningar i eftermiddags. Återkommer med mer fakta under kvällen.

Av Dressage - 11 juni 2009 09:23

Nu närmar sig Falsterbo med stormsteg och här hemma produceras det hästar :o) Det är så roligt att skapa hästar i keramik och ännu roligare är det att se dem komma ut från ugnen efter andra bränningen då glasyren kommit på plats! Jag ska naturligtvis fotografera hela processen så att ni läsare får en inblick i hur en av mina hästar skapas! Från lerklump till färdig skulptur :)

Igår när jag gick ut i stallet tittade två sömndruckna näsor ut ur sina boxar, båda hästarna var fulla av spån och hade precis sovit sin skönhetssömn... Sött! Nej, nu måste jag ut i verksta´n! Ha en härlig torsdag!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards