Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

Rejält markarbetespass

Av Dressage - 16 juni 2009 23:01

Började dagens pass med att skritta fram i min egen hage, skritt i ena delen av hagen funkar helt okej. Men eftersom jag inte ville rida i hagen (mer än i gångfart) så begav jag mig ut i vida världen :o) Skrittade asfalten upp och tog av in på en bit nerlagd åker där underlaget passade perfekt för ett ridpass. Nu fick Aramis (och jag) jobba! Han behövde komma igenom ordentligt i vänstersidan, började med kilometerlånga öppnor (hi hi, kanske lite överdrivet). När han kändes riktigt fin och tog stöd på båda tyglarna påbörjade mina galoppfattningar som idag gick avsevärt bättre! Aramis tog i ordentligt med vänster bakben och han kändes KANONfin!!! Han var så otroligt framför hjälperna och böjde sig superfint i vänstersidan (går annars och är mer eller mindre rak i denna sida). När Aramis fått jobba på i galoppfattningarna så galopperade vi i skänkelvikningar vilket gick lysande. Avslutade med trav på asfalten, han var så igenom i hela kroppen och jag kände verkligen hur han höjde ryggen. Det här var ett riktigt höjdarpass där jag faktiskt kom åt min kära grå häst riktigt ordentligt :) Nattinatt!

 
 
Natalja

Natalja

16 juni 2009 23:15

Ha ha, har du hakat upp dig ; ) *Fniss*

http://latin.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

16 juni 2009 23:17

Kul att det gick så bra! Och vad skönt att du hittade ett så bra ställe att trimma på!! =)

Kram kram

http://dromdansaren.blogg.se

 
Heléne

Heléne

17 juni 2009 11:33

Halloj
Har du ingen ridbana längre hos ma och pa?
Här uppe hos oss håller vi på att kosseträna och det går jättebra. I förra veckan red vi förbi kossehagen och staccato gick lungt förbi och Hera följde lydigt efter. I går red Lollo på Hera och Kusinmatilda på Staccato förbi samma hage med samma kossor. Hera guck perfekt förbi, hade lärt sig från förra veckan MEN Staccato hade alldeles glömt att han inte är rädd för kossor så nu var det han som var jätterädd. Och eftersom han redan var rädd för kossorna så blev han rädd för cyklister och annat som kom på vägen. Hera däremot var hur stillsam som helst under ridturen. Hästar är för roliga! Man vet aldrig på vilket humör de är??

http://staccato.bloggagratis.se

 
Aramis

Aramis

17 juni 2009 18:18

Natalja: Hi hi :) Nu är det fixat :o) Kram kram

Jessica: Jaa härliga ridpass är bäst! Min nuvarande ridbana är alltså en åker med måtten 100 m lång och 3 m bred *fniss*

Heléne: Hallo! Ridbanan här är väl mer eller mindre som ett igenväxt ogräsland eller något i den stilen. Den banan behöver mycket kärlek och omvårdnad... Så roligt att det går så fint med kossträning! Hera verkara vara en riktigt klok och fin häst! Måste ju komma upp och träffa er och henne snart!!! Hur ser det ut framöver? Ha det gott och hälsa alla!

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards