Alla inlägg den 10 november 2009

Av Dressage - 10 november 2009 23:30

Egentligen ville jag inte alls sitta och traggla inne på banan igen, men det var beckmörkt ute och regnigt vilket innebar att jag fick stanna inomhus. Bestämde mig för att bara jobba loss Aramis lite i sidorna, lite förutsättningslöst. Red 30 minuter och han kändes som smör :o) Helgens träning har verkligen gjort susen! Loss och fin i sidorna - pigg och glad som vanligt! I övrigt blev det en del övrigt stallpyssel idag; linda ihop nytvättade lindor, bära in hästsaker som jag kört runt med i min bil en tid, möblera om i skåpet, tvätta vattenkoppen, trimning av man och svans samt rejäl schamponering av en stycken väldigt smutsig svans! När jag var klar i stallet flätade jag svansen - svansarna håller sig i så mycket trevligare skick om man flätar dem under hagvistelsen. Idag blir det däremot uteritt i skritt och imorgon är det hoppträning för K :o) Vi har nämligen startat en "tantgrupp" - tre tanter som helst ser att man gräver ner bommarna :-D innan man tar sig över dem! Ska bli jättekul! Nattinatti på er!
hopp över bom  

Av Dressage - 10 november 2009 15:34

Roade mig med att studera foton på Aramis, gjorde då denna "hiskeliga" upptäckt...
Har ni sett maken till häst med sänkt rygg?

Mis  

Av Dressage - 10 november 2009 14:28

Gårdagen blev stallös för egen del, satt hemma och tyckte lite synd om mig själv. Nysningar avlöste varandra, heshet och hosta och uppkörd mage. Regnet fullkomligen öste ner och utanför fönstret var det becksvart. Nej, jag ringde och beställde matsättning och täckesavtagning, därefter funderade jag på om jag höll på att bli ett svin? Idag mår jag "bra" men fortfarande förföljd av ovan nyss nämnda symptom. Hur som helst - idag blir det longering av en grå häst och i morgon hoppas jag vara fri från miniflunsan :o)  

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards