Alla inlägg den 3 november 2009

Av Dressage - 3 november 2009 21:33

Idag fick jag äntligen träffa mina fyrbenta vänner igen! Började dagens bestyr med att ställa Rigoletto i spolspiltan, ta av honom täcket, spola benen och därefter rykta honom ren efter dagens lerinpackning... När han var fin igen var det dags för näste herre - Aramis! Han hade genomgått nästintill samma lerinpackning, även om han till min glädje snålat lite på leran :) Spolade inte ben (gör aldrig det innan jag rider), men borstade rent så gott jag kunde. Lindade bak och fick skydd fram, Mias svarta ylleländtäcke på rumpan och sedan var han och jag redo för ett pass i ridhuset. I ridhuset var det två som höll träning och ett par andra ekipage som red - trevligt när det är lite lagom med folk i ridhuset. Jag är av den sorten att jag tycker det är roligare att sitta och träna och jobba om man är flera ryttare! Fast naturligtvis finns det en övre gräns och - självklart kan det vara skönt att sitta och finlira alldeles själv ibland också! Hur som helst så kändes Aramis superfin idag! Han har nog verkligen saknat att jobba! Fick rapport från C som berättade att hans humör dalat mer och mer för varje dag, han har varit argsint i boxen och huggit folk som gått förbi :-/ Sedan i lördags har hon därför skrittat honom vid hand i 20 minuter per dag - enastående hästskötare jag har! Arbetet idag gick mest ut på att runda igenom, mjuka upp och böja. Traven var super! Längde några meter och han svarade blixtsnabbt med att "gasa" iväg längs med långsidan. Galopperade bara några meter, men de metrarna kändes väldigt fina! Klappade om min fina gråa arbetsvilliga häst och skrittade av honom efter att ha lagt ner honom. Red inte mer än 20 minuter idag - startar upp lite mjukt efter vilan. Det är härligt att sitta i sadlen igen!

Trevlig afton och ussa sött!

mis  


Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards