Alla inlägg den 7 november 2009

Av Dressage - 7 november 2009 21:30

Har nu avslutat en mycket trevlig helg med Latin och Natalja, kantad av träning, filosoferande, analyserande, skratt och god mat. Jag begav mig i lördagsförmiddag ut till stallet och väntade spänt på Latin och Natalja som skulle dyka upp vid 12-tiden. Snart rullade hennes ekipage in på gårdsplanen och efter att ha välkomnat båda installerades Latin i en box bredvid Aramis! De verkade redan bekanta, men jag kom snart på varför de gjorde det! De känner varandra genom bloggen ju :o) När Latins alla saker var på plats i skåpet i sadelkammaren tog vi ut hästarna och gjorde i ordning dem för eftermiddagens kommande träningspass! Under tiden som vi preparerade våra fyrbentingar skrattade vi och hade vansinnigt roligt i stallet :o) Denna dag började BRA! När klockan var 14.15 var det dags för mig och Aramis att tränas av J. Träningen gick riktigt bra, men jag kände att Aramis inte släppte "till" riktigt så som jag ville - naturligtvis var han jättekissnödig vilket han bevisade när han kom in i boxen efter träningen. Under träningen arbetade vi på som vi brukar, flexa igenom i sidorna, hålla ytterbogen på plats, när allt väl var inramat och på plats provade jag trycka på honom för att få honom att visa lite större gång - bara ett par steg - för att sedan ta tillbaka honom igen och lägga honom i "normalt" tempo. Aramis har naturligtvis inte styrkan än att visa flotta gångarter, men bitvis, några meter, kan man testa! Och jag vill lova att dessa få steg är riktigt härliga! De kommer att bli fler och fler till antalet, ju äldre och starkare han blir. När passet var slut skrittades Aramis av och fick sedan gå in i boxen för att få lunch. Därefter var det dags för Latin att bli drillad av J. Det var otroligt intressant att se hur han fick denna häst att växa och visa gångarter! Det kommer säkerligen upp fillmer på Latins hemsida. Kvällen tillbringades hemma och på Kulturkrogen där kaffe och te tillsammans med muffins inmundigades :) Mer klarar man inte av efter en träning och heldag i stallet :)

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards