Direktlänk till inlägg 29 juni 2009

Nu är timmarna snart räknade :o)

Av Dressage - 29 juni 2009 17:09

På torsdag morgon, tidigt, tidigt, åker jag och min kära Marcus till Kastrup för att kliva ombord på ett SAS-plan som ska flyga oss till Paris, Charles de Gaulle. Vi landar i Paris vid 10-tiden på förmiddagen och ska från flygplatsen ta oss in till centrala Paris och senare metrostationen Montparnasse varifrån vi ska ta snabbtåget TGV till den oerhört charmiga och vackra staden Nantes. Det blir nog dock några timmars strosande i Paris innan vi sätter oss på tåget till Nantes, vi har inte planerat så noga - tar dagen som den kommer :o) När vi kommer fram till Nantes så ska vi checka in på vårt hotell De France, där vi ska husera i nätterna två :o) På lördag ska vi så ta oss från Nantes till Saint Nazaire - en hamnstad i västra Frankrike. Här ska vi nämligen kliva på det alldeles splitternya lyxkryssningsfartyget MSC Splendida! Klockan 16.00 lämnar fartyget hamnen och detta under pompa och ståt! Det är fartygets allra första resa och alla kommer vi stå på våra balkonger och skåla i champagne medan fartyget signalerar adjö till alla åskådare som står på kajkanten och vinkar adjö! Det är ett fartyg modell större, 333 meter långt (det största som byggts i Europa). På kvällen väntar galamiddag och därefter följer shower och dans natten lång. Nästa dag tillbringas till havs, därefter besöks följande städer (i nämnd ordning):

- Vigo
- Lissabon
- Gibraltar
- Malaga
- Mallorca
- Marseilles
- Barcelona


När vi nått Barcelona väntar flyget på oss och mätta och belåtna styr vi hem till Sverige igen :o) Aramis, han kommer att tillbringa "semestern" hos självaste Mattias Jansson - full träningsperiod väntar! Ska bli så roligt se honom när Mattias rider honom sista dagen, innan han får åka hem igen! Sedan bär det direkt av till Falsterbo Horseshow där konstutställning tar vid :) Ha en fortsatt skön måndag :)

 
 
Jessica

Jessica

29 juni 2009 18:47

Ååå, det låter ju helt underbart! Ha en härlig semester!! Kram

http://dromdansaren.blogg.se

 
Ida

Ida

29 juni 2009 20:00

Åh! Så härligt! Hoppas ni får det wunderschön! Nyttigt för Aramis att åka på kollo hos Mattias ;)

p.s jag har nog hittat rätt kuse nu. Läs på bloggen senare...=)

http://zinmyheart.bloggagratis.se

 
sofi

sofi

29 juni 2009 21:11

Det låter helt underbart. Jag älskar Paris hoppas att ni får tid över att njuta lite av staden.

http://blogg.ystadsallehanda.se/hastbloggen

 
Anna

Anna

29 juni 2009 21:21

Ha en underbar semester nu och koppla av ordentligt! Skönt för dig att veta att hästen har det bra och rids på bästa sätt under tiden. Hoppas vi syns i Falsterbo!

http://www.lanciosmatte.blogg.se

 
Therre

Therre

29 juni 2009 21:29

Gud vad underbart det låter!
Att få sin häst tränad utav en toppryttare skulle verkligen inte vara fel. Gud vad roligt att sen få se Aramis under en sådan duktig ryttare. Försöka få en film nu när du ändå är bredvid så att säga eller filma någon gång när du är där och tränar, vill se mer av snygga Aramis!
Trevlig resa.
Kram :)

http://therre.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

29 juni 2009 22:16

JAG ÄR INTE ALLS AVUNDSJUK

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Natalja

Natalja

29 juni 2009 23:40

Wow... va häftigt!! Vilken semester ni kommer att få. Jag stannar helst på land, blir så grymt sjösjuk : /

Många kramar

http://latin.bloggagratis.se

 
Heléne

Heléne

30 juni 2009 13:22

Hejsan
Ha en härligt skön resa så syns vi i Falsterbo!

http://staccato.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Aramis

30 juni 2009 22:13

Jessica: Tack snälla ;) Ska bli så himla mysigt komma iväg på kryssning! Kram kram

Ida: Tack :) Ska bli jätteroligt se Aramis när jag är tillbaka igen :) Kram och lycka till med hästköpet :)

Sofi: Ja Paris är en av mina absoluta favvisar :) Men tyvärr hinner vi nog inte med särskilt mycket där denna gång! Får bli nästa resa :) Till hösten kanske :) T

Anna: Tackar :) Ska bli supermysigt! Ja Aramis kommer nog inte få semester är jag rädd :) Ska bli kul ses i Falsterbo :)

Therre: Ja det ska verkligen bli härligt! Det är verkligen prima att lämna hästen hos ett proffs emellanåt. Även om det kostar en del så får man ut oerhört mycket av en sådan vistelse! Kram

Ylle: SÅ BRA :) Ha ha ha :)

Natalja: :o) Ja det kommer bli sååå mysigt! Återkommer med mängder av foton :) Så fiiiin Latin var!!!!! Skulle vara så himla roligt testa honom någon gång! Kram på dig :)

Heléne: Tackar så hjärtligt! När är ni i F-bo? När har du semester?

 
Ingen bild

Johanna

30 juni 2009 23:20

Men, hur blir det med BLOGGEN under din semester???????????!!!!!!!!!!!!!!!! Att hästen får bästa omvårdnad är jag inte ett dugg orolig för, men att bloggen ska ta semester och jag inte längre kan läsa dina underbara, lärorika, roliga och underhållande blogginlägg vore ju katastrof!!! Jag utgår ifrån att du mobilbloggar eller på något annat sätt komunicerar med oss stackare som får gå här i värmen och rida beteslata hästar på dammiga ridbanor med flugorna svärmande runt oss.... :-) Ha en uuuuunderbar semester!!!

 
Helene

Helene

1 juli 2009 09:50

Hej igen,
Jag har semester v 28-31.
Vi kommer nog att åka ner på tisdagen för att se 5-åringarnas dressyr. Och sen så var där även ponnydressyr som jag tänkte kunde sporra Lollo att titta på. Vi har bestämt oss för att ställa ut Hera på NF-riks den 15 augusti i Björbäck. Lollo har bestämt sig för att även vara med i en ridklass. Ska bli skoj.
Staccato ska få gå ytterligare några tävlingar med mig, så lätt kommer han inte undan...Ska också bli skoj.

http://staccato.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards