Direktlänk till inlägg 26 juni 2009

Tävling - trots överintag!

Av Dressage - 26 juni 2009 10:34

Nu har jag fått klartecken från Trolleholm - det blir tävling för mig och Aramis imorgon! Huuu, nu blev jag ju nervös :-s Nåja, nervositet (till en viss grad) kan säkert vara bra att ha! Bara det inte blir för mycket så att man glömmer banan... Eftersom jag är efteranmäld startar jag klockan 13:00 i
LB:3, det vill säga först ut, och i LA:3 fick jag hoppa in på en strykning - och startar där som nummer 5, 14:28. Nu har jag gått upp lite i klasserna sedan sist, men detta är för att jag vill rida på 60-bana. Så som bilden visar, så bra gick det sist - jag är glad om vi kommer runt banan denna omgång! Det är första gången ute och det blåser vääääldigt! Ha en fantastiskt härlig fredag :)

 
 
Ingen bild

Ida

26 juni 2009 15:08

Stort lycka till!!! Gör inte som Zaidi och jag- hoppa över dressyrstaketen...

 
Ingen bild

Taina

26 juni 2009 15:18

Stort lycka till i morgon! Håller tummarna och är övertygad om att det kommer att gå kalasbra! Nu ska jag åka och rida ut en sväng i värmen och sen bär det av till torpet vid Sommens strand i Östergötland. Har fått rapport om att det är varmt i vattnet. Härligt!

 
Ingen bild

Johanna

26 juni 2009 20:08

Oh så spännande!!! Synd att det inte är "live resultat" som det var på Linda & Choco på hennes tävling... Det var så himla kul att följa! Men du tar väl med datorn och bloggar från tävlingen hoppas jag. LYCKA TILL!!!

 
Jessica

Jessica

26 juni 2009 22:10

Lycka till!!! Rid väl!! =)

Kramar

http://dromdansaren.blogg.se

 
Natalja

Natalja

26 juni 2009 22:29

Åh va skojj!! Tror du klår de andra med hästlängder ; ) Lovar att hålla alla tummar och tår att du är lagomt nervös!
Hade det inte varit nästan 20 mil enkel resa så hade jag kommit och hejjat på er.
Kram o lycka till!

http://latin.bloggagratis.se

 
Aramis

Aramis

27 juni 2009 01:13

Ida: Tack snälla :) Jag lovar - ska inte hoppa över staketen :) Kram

Taina: Tack :) Åhhh det där lät verkligen mysigt - med torpet! Ha en underbart härlig torpvistelse med många härliga bad!

Johanna: Ja visst är det!! Men jag lovar att uppdatera så fort jag bara får möjlighet! Tack tack :)

Jessica: Tack snälla :) Kram kram

Natalja: Åhhh vad du är gullig! Vi får se hur långt vi kommer, är glad om vi tar oss runt... Tack för din tum och tåhållning :) Nästa gång ska jag försöka pricka in en tävling lite närmre Blekinge :) Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
Therre

Therre

27 juni 2009 13:10

Stort lycka till!
Ser fram emot utvärdering av tävlingen :)
Lägg gärna ut bilder på skulpturerna sedan, är nyfiken på hur de ser ut då jag inte kommer iväg till Falsterbo iår tråkigt nog :(

http://therre.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

27 juni 2009 15:40

Jistenamej vad spännande!!!!!!!

Jaså Ida, Du har också hoppat över dressyrstaketet... hände mig under 80-talet då jag vågade mig på att starta min trakhener i dressyr. Vi hade hopptränat rätt mycket, och ja, halvvägs i programmet så tyckte han att det var dags att träna litet hopp. Ytterligt pinsamt!

http://ponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Aramis

28 juni 2009 13:00

Therre: Tack :) Jag lovar, ska lägga ut foton på skulpturerna :) Är i full färd med att skapa :)

Ylle: Hi hi :) Dressyrstaket, ja vi var nog nära några gånger :) Fick halva staketet med oss in på banan :o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards