Direktlänk till inlägg 23 juni 2009

Studerardag och lite hagfunderingar

Av Dressage - 23 juni 2009 18:27

Idag har jag mest sysselsatt mig med studier, läser juridik vid Lunds Universitet över sommaren och dagen idag har vigts åt första inlämningsuppgiften. Mellan varven har jag naturligtvis sett till mina fålar, mockat, varit ute på hundpromenad och varit inne i stora staden och ordnat pass och hämtat resehandlingar inför nästa veckas resa :) Aramis har faktiskt fått stå på grus hela dagen (hästarna har varit i separata hagar) på detta sätt kan jag bättre kontrollera lunchgivorna. Jag har dessutom kommit fram till att jag inte ska ha hästarna (läs Aramis) ute så länge på kvällarna eftersom jag tycker han blir lite trött av att gå ute och äta så länge. Han är ju inte van vid det och jag tror dessutom att han behöver vila lite i lugn och ro inne i sin box några timmar på sen-eftermiddagen. Nu fortsätter studerandet här, blir nog lite longering senare! Skönt med eget stall :)

Nedan: en liten favorit från igår (tidigare ej publicerad)

 
 
Linda

Linda

23 juni 2009 19:26

Men samtidigt är det krävande att ha eget stall. Man kan aldrig ta sovmorgon och oavsett hur sjuk man är eller hur insnöad man blir i mars så måste man ut och mocka. HAHA!

http://liiiiinda89.blogg.se

 
Marit

Marit

23 juni 2009 19:58

Åh vilka härliga bilder på er från stranden! :)

http://dressyrwelsh.zoomin.se

 
Ingen bild

Aramis

23 juni 2009 21:22

Linda: Jo det kanske är så sant, men å andra sidan så har jag min häst uppstallad hela höst-, vinter-, samt vårhalvåren så det är faktiskt ganska skönt att rå om sitt eget stall några månader per år, även om det är krävande ibland :)

Marit: Tack snälla :) Kram

 
Jessica

Jessica

23 juni 2009 22:09

Vilka härliga bilder!! Har sagt det förut och säger det igen - han är sååå fin din Aramis!!

Kramar

http://dromdansaren.blogg.se

 
Natalja

Natalja

23 juni 2009 23:15

Å när man trodde att man hade fått se det bästa av det bästa så slänger du in en ÄNNU bättre bild! Vart ska det här sluta? : )

Du har så kloka funderingar! Kram och lycka till med studierna

http://latin.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

24 juni 2009 09:22

Lyckliga Aramis som har en sådan matte!!! Han får busa med matte på stranden (se tidigare inlägg...) men även lite riktigt "jobb". Han tränas och tävlas, har en matte som verkligen är mån om hans bästa och han får leva riktigt hästliv tillsammans med sin Rigoletto-kompis. Det måste vara härligt att vara häst hos dig!! Lycka till!

http://medryttare.bloggspace.se

 
Therre

Therre

24 juni 2009 10:25

Härlig bild!
Juridik lät intressant något du tänkt satsa på förutom konsten?
Kram

http://therre.bloggagratis.se

 
Aramis

Aramis

24 juni 2009 11:10

Jessica: Ååååhhh TACK :o) Så glada vi blir!! Kram kram

Natalja: Hi hi :) Vad du är gullig :) Tack snälla för dina fina ord! Kram kram (Men nu vill jag se lite nya färska foton på din finfina Latin, länge sedan :))

Johanna: ÅÅåhhhh himmel och pannkaka så fint skrivet! Det värmer ända in i hjärtat när jag läser! Tack snälla du :) Man blir så glad! Och rörd!!

http://aramise.bloggagratis.se

 
Aramis

Aramis

24 juni 2009 11:11

Therre: Tack snälla :) Ja juridik är det som kommer härnäst :) Kul :) Kram kram

http://aramise.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

24 juni 2009 18:18

Ja Liv, jag låter väl (igen) som en härmapa och kan bara falla in i grattiskören! Vilken toppenfin bild!!! Juridik är nog helt rätt, för Du verkar vara en skärpt
tjej...

Eget stall är guld värt!!!!!!!!!!!

http://pponnyflickornasblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Aramis

25 juni 2009 00:24

Ylle: Åhhh det gör iiiinget alls att du är en härmapa :) Jag blir lika glad!
Åhhh jag får tacka för dina fina ord om mig :) Man blir bara idel glad här på aftonen när man läser sina kommentarer :)

 
Ingen bild

Ida

25 juni 2009 12:12

Att du inte tar och flyttar till Gammelgården! Lägg pengarna du vräker ut på stallplats i grevie med att gräva en rejäl 20 x 60 paddock med fint vitt staket. Du har ju galleri, verkstad, stall, hundvakt, eget hus och "markpersonal" samt havet där! Visserligen långt att pendla till universitetet men men...En dröm för många! Hade jag gjort!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards