Alla inlägg under oktober 2011

Av Dressage - 4 oktober 2011 12:31

Undertecknad mår som en rugguggla och har lidigt mig igenom en hemsk natt :o( Jag kan bara be en stilla bön och hoppas att denna förkylning snart reser hem igen - jag vill inte ha den här i mitt hus! 

Aramis fick en väldigt lätt longering igår - det tyckte han var kuligt :o) Dock har jag faktiskt bokat tid till herr veterinär eftersom jag vill checka upp Aramis. Jag har under senaste tiden tyckt att han varit lite loj, inte riktigt velat sätta under sig och arbeta som han ska. Dessutom har han legat på väldigt i handen plus att jag tycker att han musklar sig väldigt dåligt över låret. Jag vill kolla upp så att han inte går och skyddar något som gör ont! Så på torsdag klockan elva får ni hålla tummarna för oss!

Nu ska jag kurera mig!

   

Av Dressage - 2 oktober 2011 10:59

Åhh härliga Lund! Nu är jag äntligen tillbaka i skånsk mylla igen och jag LÄNGTAR till stallet och mina underbara hästar! Dessvärre har min dag börjat mindre bra :o( Jag känner mig sjuker och har troligtvis en härlig förkylning som ligger och lurar i faggorna. Fryser, har ont i halsen och mår allmänt rugguggla. Givetvis åker jag till stallet ändå :o)

Denna vecka vankas jobb hemma och på lördag är det åter tävlngsdags! Får se hur vi platsar i MSVB denna gång - om det blir samma platt fall som de senaste tävlingarna tänker jag vänta en liten tid med dessa klasser och fortsätta stärka herr grå. Jag tycker i alla fall att han tagit sig riktigt gott med sitt nya foder och nu börjar han bli rund och go :o)

Imorgon, måndag, ska jag visa hästskulpturer hos Högs Prästgård Har ni vägarna förbi som kom in och säg hej :o) Läs mer här

Ikväll kommer jag med fler nya foton :o) Dags för det!!! Hejsvej så länge! 

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards