Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Dressage - 19 oktober 2011 11:47

Jaha, igår skulle jag alltså ha farit till Lkpg men eftersom en lecture som vi skulle ha haft igår ändrades till måndagen så var det så att säga lite sent att köra igår... Så det blev en hel studiedag hemma och på kvällen, när åska och ösregn hängde på porten, begav jag mig ut med en stycken Majja i släptåg. Väl framme i stallet var det Rigolettos tur att bli av med en stycken björnpälskostym och som alltid är det värsta dagen på året (om Rigoletto får tycka till)... Det är för det mesta med livet som insats man utför denna årligen återkommande tradition och om man inte vill bli nervevad av ett hysteriskt framben, inputtad i väggen av en gigantisk rumpa eller biten (eller slagen) i huvudet av ett hästhuvud som far omkring överallt så råder jag er till att INTE vara med när denna päls ska av. Dock är jag nu efter 11 år van och reder ut det relativt bra :o) 


När Rigoletto blivit nakenhund och fått på sig sin tjockare nattpyjamas fick han gå in i boxen och mumsa kvällsmaten. Aramis, som tidigare på dagen blivit rehab-tömkörd och masserad av snälla C, behövde bara få sin kvällspuss sedan var han klar :o) 


I eftermiddag bär det av till bästa Ida och Karlslund - alltid lika underbart trevligt! Tills vi hörs igen så bjuder jag på denna OTROLIGT sköna låt :o)

 

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards