Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av Dressage - 31 oktober 2011 10:29

Haha, igår fick det vara nog! Jag stod inte längre ut med att se Aramis "pissgula" svans varvad med lera, dynga och massa annat bråte! Nej, det fick minsann bli en rejäl tvätt. Som skimmelägare testar man ju gärna både det ena och det andra för att få bukt på alla dessa fläckar... Det är ju egentligen inte så att skimlar skitar ner sig mer än andra hästar - det råkar vara bara så att ALLT syns... väääldigt tydligt :o)

Först och främst vill jag varmt rekommendera något som heter "Easy white" från Veredus - helt outstnanding! I synnerhet när man kommer upp på morgonen och ska fixa hästen till tävling och den har sussat sött med huvudet i en hög med bajs eller kanske gnidit in halsen i en fin kisspöl :-S  Då gör man så att man sprayar på fläcken och sedan torkar man med en torr trasa eller handduk och vips är fläcken helt borta!!! Magiskt! Oh yes it is! Jag har också testat Horsewise torrschampo för skimlar men måste tillstå att jag tycker att Veredus är snäppet vassare. 


När vi kommer till tvätt av svans och hela hästen har jag testat en del preparat på marknaden. Det finns ett schampo som heter Gallop - och om det säger jag väl varken bu eller bä. Helt okej, men inte världsklass :o) Det som egentligen varit bäst hittills är Shine in yellow out från Cowboy Magic. Deras produkter är helt galet bra och om du vill att din häst ska kännas som rena rama sidenhästen och blänka som om den vore gjord av silver så ska du verkligen testa Cowboy Magig detangler! Där kan vi verkligen snacka MAGIC!!

Vad använder du, skimmelägare?
 
 

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards