Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Dressage - 1 februari 2009 23:34

Av Dressage - 1 februari 2009 23:01

Idag har det, tro det eller ej, snöat över oss här i skåne - jag vet att de flesta inte tror sina ögon men de facto - snön kom och glada vara vi (eller åtminstone jag). Jag är född i februari och har en märklig förkärlek till snö ;) Var lugnt i stallet idag när jag var där. Medan jag stod och mockade började jag fundera över var i herrens namn mängder av mina lindor blivit av. Linda efter linda dök upp i mitt inre som jag inte sett på år och dar kändes det som. Jag stövlade in i sadelkammaren och upptäckte två väldigt fullproppade IKEA-kassar ovanpå mitt skåp. Snabbt som attan fick jag ner dem båda och gissa vad som fanns där... GANSKA mycket tvätt som jag glömt ta hem :-S Glömt ganska länge då vill säga. Här var alla mina glömda schabrak, lindor och bucasflughuvor och jag vet inte vad. Så nu är bilen full av tvätt som senare i veckan ska hem och göras vit och fin!

Idag var det premiärdag för första ridturen efter Aramis ryggbehandling i fredags. Spontan tanke när jag satt upp i sadeln var; kan någon fälla ner domkraften så att Aramis bakdel kan sänkas 3-4 dm. Jag skämtar inte - det kändes som om jag satt i total nedförsbacke (ingen dröm för en dressyrryttare, nja, om jag skulle ha vänt mig om i sadeln kanske saker och ting känts bättre). Jag kortade tygeln och började samla ihop detta ojämna shcabrak. Han krökte så fint på nacken och var mjuk som aldrig förr. Flyttade honom på diagonalerna och började försiktigt introducera lite sidvärts längs långsidorna (som snart ska bli skolor). Han var mycket mjuk och medgörlig, inte tillstymmelse till tjafs i munnen. Började trava, kändes rätt kantig, men var inte tjabbig alls. Travade på i 10 minuter och avslutade med skritt. Riktigt nöjd med dagens pass (förutom den kantiga traven). Vill inte ta honom för hårt idag, gissar att han känner av i musklerna i ryggen om han nu haft en sådan superlåsning. Imorgon åker Back on Track på innan ridpasset. Visar en bild på Rigoletto iförd Mias :)

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards