Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Dressage - 25 februari 2009 23:50

När jag kom upp till stallet idag så stod det över vår stora whiteboard "ARAMIS BOXGALLER SKA ALLTID VARA STÄNGT, HAN HUGGER EFTER EN NÄR MAN GÅR FÖRBI". Inget man som hästägare blir speciellt glad att läsa, speciellt inte när det rör ens egen häst :-S Aramis har uppvisat lite tråkiga tendenser i boxen, han lägger gärna öronen när man går förbi och är allt annat än kelig. Egentligen är han inte kelig alls, inte heller när man pysslar med honom - och för all del, alla hästar kan inte vara mys- och pusshästar. Hästar är ju som vi människor - olika! Men det grämer mig att han verkligen hugger efter folk. Och vad som hade hänt idag - det var helt sonika att han passat på att kasta sig halvvägs ut genom det öppna boxgallret och verkligen huggit den person som gått förbi. Helt oprovocerad. Han högg igenom en tjock jacka och två tröjor så att det blev märke efter hans tänder på vederbörandes axel! Det här gör mig så ini vassens ledsen :( Jag vill inte att min häst är arg och lömsk :(

På grund av detta sjönk mitt glada humör och det blev bara en hastig longering idag. Suck :(

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards