Alla inlägg den 17 september 2008

Av Dressage - 17 september 2008 21:22

Idag var det Rigolettos tur att få börja röra på benen. Ryktade länge och väl, lindade alla benen vita (ja jag är lite tokig med mina vita lindor), lade på mitt nya Eurostar-schabrak som är supersnyggt och har en riktigt bra kvalitet. Eftersom jag inte hade något komplett träns färdigt i sadelkammaren så satte jag på kandaret och hoppade upp. Rigoletto började sin sedvanliga cirkus och när vi väl kommit fram till banan så ställde han sig på två ben... Hmm... det är mycket säkrare att rida min 4-åriga hingst än min 14-åriga valack. När han dansat runt på banan och spänt ögonen i alla hästar som var där inne så bestämde jag mig för att skritta ut lite istället. Satt till häst ca 15 minuter, sedan fick Rigoletto komma in i stallet och bli duschad.

Imorgon kommer veteirnären och vaccinerar båda hästarna!

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards