Alla inlägg den 12 september 2008

Av Dressage - 12 september 2008 22:16

För första gången, på evigheter, red jag i ridhuset idag. Det var verkligen kallt och det känns i ben och märg att hösten är på väg. Man är fortfarande lite väl optimistisk när det gäller klädvalet och på grund av detta gick jag och småfrös lite hela dagen. Därför var det väldigt skönt att komma in i ett ridhus! Fokus på dagens ridpass var att få Aramis att slappna av, komma ner i formen, bli rund och självbärig. Lyckades väldigt fint mot slutet. Jag kommer att rida fram honom i denna form på söndag, så att han är riktigt genomgymnastiserad, sedan kan man börja leka lite mer med formen.

Var verkligen i stallet i evigheter idag. Kom dit vid ett och var hemma halvåtta! Hmm... börjar kännas som gamla ponnytider när man mer eller mindre bodde i stallet :o) Besökte Ingdams med Aramis (lastningen gick faktiskt över förväntan, med linor bakom rumpan blir han trygg). Min Passier Optimum behöver justeras om för att passa Aramis (är ju specialgjord till Rigoletto, säg den häst som har så bred rygg som Rigoletto :)). Men när jag kom hem började jag fundera på om det inte är bättre att köpa en ny sadel till Aramis och behålla den gamla inpassade till Rigoletto. När och om jag ska börja rida Rigoletto kommer det ju annars att innebära att han inte har någon sadel... hmm... tänkte inte på det :-/

Nu räknar vi ner till söndag! Håll tummarna för att Aramis är snäll och beskedlig! Såg förresten på tidsschemat att de satt Aramis tillsammans med ett sto på gångartsbedömningen - yeah right :-/ Hur kan man göra det? Hade det varit i vanliga fall hade jag protesterat högljutt, men nu kom jag på att vi kanske kan dra fördel av ett sto :-) Rent teoretiskt borde ju Aramis "flasha" till sina gångarter (vilket han behöver) om där är ett okänt sto inne i ridhuset samtidigt. Så låt (kanske) gå för denna gång, annars måste jag säga att det är synnerligen klantigt tänkt av arrangören. Hoppas att stoet inte bryr sig nämnvärt, för det skulle ju faktiskt kunna påverka stoet också...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards