Alla inlägg den 4 september 2008

Av Dressage - 4 september 2008 11:33

Idag stod alltså hoppning på schemat. Lyckligtvis hade jag hyrt in professionell hjälp för ändamålet så att jag själv kunde stå och beskåda det hela på säker mark. Jag agerade hinderpersonal och beundrarinna av min egen häst istället :)

Började med markarbete i samtliga gångarter, gick fint. Var städad och harmonisk. Lite krux i galoppen, hamnade i korsgalopp. Jag ska ju som skrivit tidigare ta upp Håkan på måndag, kanske han hitta någon anspänning. Hur som helst. Hoppningen gick strålande fint!!! Jag trodde knappt mina ögon. Trodde inte att det kunde vara min häst som svävade över en oxer på 1 meter. Hoppade minikombination följt av oxer på linje med två galoppsprång. Sedan diagonal med koppelräcke (och vattenmatta). Gick som en dans. Hoppas inte att jag ska behöva oroa mig för hoppdelen på kvalitetsbedömningen.

Aramis har ju egentligen bara vilat 3 veckor i sommar, så när kvalitetsbedömningen är klar tänkte jag låta honom vila i 3-4 veckor sammanhängande. Ska också ta ut sadelprovare för att kolla hur sadeln ligger, kanske behöver den skickas iväg för omstoppning.

Imorgon är det vila för Aramis. Nästa hopplektion sker på måndag.

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards