Alla inlägg den 17 september 2011

Av Dressage - 17 september 2011 00:03

Tack - tack, alla oerhört vänliga och engagerade läsare som kommit med tips och idéer på hur Lille Mis kan få i sig MER protein så att han kan bli en riktigt stor och stark gosse nu när matte höjer kraven avsevärt. Jag har nu tillfälligt (men dock ej helt och hållet nöjd) fram till att han ska knapra i sig 2 kg hippo alfa, 1.5 kg havre och i dagsläget 0.5 kg lusern som ska höjas upp till 1 kg. Jag har räknat ut Aramis behov av MJ till cirka 95 men får inte riktigt ihop en helt vettig foderstat eftersom jag tycker att jag hamnar lite högt i MJ med de fodersorter jag ger idag. SRP hamnar på en kvot på 6.1 vilket jag tycker är lite för lågt (vill helst ha upp honom till 7) - nu undrar jag; proteinrikt foder med lågt MJ; rekommendationer - någon? (Tyvärr höjer halmen upp MJ medan SRP:t på halm ligger på noll... ). Hmm... Tåler att tänkas på det där.


Över till gårdagen :o) Aramis - som numera går med lite sänkta krav (läs mycket sänkta) var igår ute med matte och travade på stubbåkrar. Passet avslutades i ridhuset där fokus låg på energi. Idag fick herr grå vila och i morgon väntar en STOR städdag i stallet. Wiiihuuuuu   Tills dess önskar jag er alla en mycket god natt och en angenäm lördag!

   


Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards