Alla inlägg den 1 april 2011

Av Dressage - 1 april 2011 23:08

Förutom att fredagseftermiddagen bjöd på ett underbart vackert och faktiskt lite varmt vårväder så har denna fredag varit ytterst angenäm! Jag hade hand om båda bushästar idag och började dagens besök med att släppa ut Pixebus i hagen. Jag gjorde misstaget att ställa ut honom i pyjamasen... När jag sedan, 50 minuter senare skulle plocka in honom, såg han ut så här...


  
Mmm... mitt fina Burberrytäcke :o(

Pixe fick stå i boxen och vädra pälsen och jag och Aramis gav oss ut på ridäventyr. Här är förresten sadeln:
  *Loooooove*

Och här är Aramis utanför stallet (lite blyg när jag tog fram kameran, haha)
  
Vi traskade över till ridhuset- hade mer än gärna ridit ut i det vackra vädret men markarbete inför helgens tävling och programridning stod på shcemat! Efter framskrittning på en Mis som skrittade genom hela kroppen (helt otroligt vad han äntligen får möjlighet att skritta och röra sig genom ryggen) tog jag tyglarna och började snart trava. Aramis kändes härligt självbärig och luftig redan från början. Red lite olika linjer och jobbade en del med avsaktningar eftersom turbogossen allt som oftast har sin lilla turbo inkopplad :o) Skolorna var allt för raka i sidan men jag var så nöjd och glad ändå :o) Annat kan man inte vara i sin Childeric :o)

Avslutade med att rida igenom programmet - gick helt ok. Fick till ett byte som inte skulle vara där och ibland hamnade han lite bl. Men i övrigt gick han superfint och kändes flott. Har en jämn och fin kontakt i handen och det vita skummet rinner som fradga ur hans mun, ha ha :o) Har minsann aldrig sett honom löddra så mycket ur munnen!



Efter avslutat ridpass och nedläggning fick Aramis strecha rygg och ben, bli sköljd om benen och få karledssalva på ett fram- och ett bakben. Sedan fick Pixen bli avspolad och borstad. Ny pyjamas på båda och sedan kvällsmaten serverad. Därefter smörjning av träns och kandar och stövlar. Sedan ut och jobba sök med Majsan. Det var min fredag det!

Nej - nu blir det minsann en tur till John Blund!

Nattinatt!

    








Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards