Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Jag kunde inte hålla mig...

Av Dressage - 18 april 2011 12:24

Tusan att det ska vara så roligt att tävla :o) Ja självklart är ju tävlandet roligt, men att ha ett mål att jobba mot - det är minst lika roligt. Och igår satt jag framför datorn och kände mig ledsen över att vi kommit överens om att jag inte ska tävla på ett tag nu... Hittade dock en liten försynt tävling i närheten och skickade iväg ett hastigt sms till min tränare. Konversationen löd:

"Är det dumt att anmäla till b2 den 30 april? Mest för att testa. Anm. ut imorgon. Vore suuuuuupergulligt om du ville svara snart B-) Kram"

Svaret som kom löd:
"Anmäl för Guds skull!!! Du har inget att förlora!!!"

Haha - jaaaaa, så bra blev det med min planering som löd "inga tävlingar alls nu under en längre tid". Jag resnonerar som följer; tävlingssäsongen är i full gång och den är otroligt efterlängtad - det är egentligen nu som är den bästa tävlingstiden, tycker jag. Härligt väder, inte för varmt - inte för kallt. Fint underlag, inte för torrt - inte för blött. Under ett par månader är det så här sedan går vi in i sommarhetta där de flesta hästar och ryttare blir lite sommardävna. Och sedan ska vi ju alla ha i åtanke att jag faktiskt redan ridit motsvarande MSVB (på kvalet). Så nej - jag kör på det! Alla som vill komma och heja på oss får vara på plats i Åsbo den 30 april :o

Målet är sedan att starta MSVB under hela sommarhalvåret och ett par rundor i höst för att sedan gå ut i MSVA. Håll tummarna för oss!!!

 

 
 
Ingen bild

Dagge

18 april 2011 18:29

Haha ... så kan det gå när "spel"/tävlingsdjävulen får tag i en :-D. Men hur såg resonemanget ut bakom det andra beslutet att inte tävla på en längre tid?? Vad var tanken med det? *nyfiken*

Kör så det ryker!!! Har ni bytena på plats så borde det ju inte vara några större problem :).

 
Sara - En talanglös dressyrryttares betraktelser

Sara - En talanglös dressyrryttares betraktelser

18 april 2011 22:04

Klart du skall ut och tävla igen! På't igen bara! (säger hon som gått i tävlingsstrejk själv... *rodnar*)

Heja!

http://frogstomp.blogg.se

 
Monica

Monica

18 april 2011 22:56

Givetvis håller vi tummarna och mina tjejer håller hovarna för din snygging:)

http://tudeluu.blogg.se

 
Therre

Therre

19 april 2011 09:05

Tycker du gör helt rätt, gud så skoj!
Hade det inte varit en sisådär 25-30 mil ner till er hade jag absolut kommit och tittat :)
Håller tummarna för er!
Kram

http://therre.bloggagratis.se

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

19 april 2011 11:33

Dagge: Jag kan bara hålla med! Tävlingsdjävulen har ett fast grepp om mig :o)

Ehh... *host-host* det var just det där med bytena... De sitter nästan. Nästan helt och hållet (sade hon med lätt optimistisk stämma). Jag kör så det ryker - lovar :o)

Sara: Kanske skulle behöva lite tävlingsstrejk jag med i och med att bytena inte är helt befästa :-/ host-host... Om du får en portion tävlingssug av mig så kan väl du skicka över en portion tävlingsstrejk till mig :o)

Monica: Tack snälla rara ni! Vi kommer att behöva dem! Kram

Therre: Du är för go! Tack snälla! Många kramar :o)

http://aramise.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dressage - 3 februari 2015 21:04


Hej alla vänner där ute! Lever ni? Även om jag nästan misstänker att de flesta av er är fullt levande, så vill jag tro att merparten av er kastat in handduken vad anbelangar min blogg. Jag gissar att era liv, precis som mitt, rullar på i ett rasande ...

Av Dressage - 4 september 2013 11:46

Hahaha ... jag skrattar innerligt när jag tänker tillbaka på vad jag döpte ett blogginlägg till för en tid sedan: nämligen just precis "ett nytt liv" (30 mars 2012). Första meningen i det inlägget börjar "nej jag är alltså inte gravid ...". Inte just...

Av Dressage - 8 januari 2013 16:37


Hej alla kära läsare som troligtvis längre inte existerar! Jag klandrar ingen, händer ju inte så där hemskt mycket här nu för tin ;o) Hur som helst så kommer här en uppdatering! Min gamla medryttare Ida slutade härförleden pga flytt söderut och jag f...

Av Dressage - 8 november 2012 16:27

Uuuuuuuuuuuuuusch på mig att skämta så elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!! Först och främst: tack för alla era kommentarer. Det är ju förargligt att jag betett mig så innerligt vidrigt, men faktum är att en hel del av fakta i föregående inlägg faktiskt stämmer! ...

Av Dressage - 14 oktober 2012 21:11


Ja, gott folk, vad hände? Det hände så mycket som att jag träffade en man som inte tyckte om hästar! Och därmed tycker inte heller jag om hästar längre! För någonstans måste man ju välja ... Kärlek eller hästar? Efter ett par sömnlösa nätter kom jag ...

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards