Alla inlägg den 23 juni 2010

Av Dressage - 23 juni 2010 22:35

Klockan ringde 07.30 och jag pep snabbt ner i stallet för att morgonfodra, något senare släpptes hästarna ut i varsin nygjord, något magrare, gräshage (Rigoletto modell mindre). Det är en obeskrivligt härlig och underbar känsla att få rå om sitt eget stall - jag kan gå där ute timme ut och timme in och bara pyssla, sopa stallgång, leta spindelväv, smörja träns, mocka, skura - you name it! När vatten var påfyllt och vattenkar skurade begav jag mig ut på långpromenad med Majsan, därefter stundade några timmar i verkstaden där en ny skulptur idag sett dagens ljus. Det blev en stor ståtlig gosse som senare ska monteras på stativ. Vid 17-tiden fick hästarna komma in och vila maggen och sova lite senmiddag. 19.30 serverades kvällsmaten och vid 21 fick de komma ut igen - denna gång i den stooora hagen och dessutom tillsammans! OJ så glada de var :o) Som unghästar som släpps på bete! De lekte, galopperade sida vid sida, hoppade igenom det tjocka manshöga gräset och var så ystra - matte bara stod och log! Det var, en timme senare, inte helt lätt att fånga in dem :o) Men efter lite vänligt prat fick jag tag i Rigoletto och de båda bushästarna kunde gå in för natten. Myyys vilken härlig dag :o)
    

Av Dressage - 23 juni 2010 10:01



Nu har Aramis och Rigoletto nått sitt sommarresidens och njuter av långa och härliga dagar i hagar fyllda av gräs (för Rigolettos del något begränsat dock). Natten har varit lugn och båda hästar mötte mig alldeles spåniga i morse när jag skulle morgonfodra! Idag ska jag fotografera lite - foton kommer senare :o) Ha en härlig dag så länge!   

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards