Alla inlägg den 14 december 2011

Av Dressage - 14 december 2011 17:36

Efter nogsamt övervägande har jag nu kommit fram till att jag ska ge mig själv en alldeles egen julklapp :o) Det tycker jag att jag är väl värd :o) Tycker inte ni, haha! Jag, som ääääälskar Hermès, vill nu utöka min skärpkollektion till att även innehålla de fullkomligt underbara armbanden clic clac! Jag är dock osäker på vilken färg... Så jag behöver hjälp :o) Vilken är snyggast? Jag väljer mellan svart, vitt och orange!








Av Dressage - 14 december 2011 10:27

Haaa! Igår fick Aramis trampa på lite extra - matte var JOBBIG!!! Bakbenslyften blev bara högre och högre och flera som inte sett Aramis på ett tag uttryckte sin förtjusning :o) Ja, givetvis så trampar han inte tävlingsmässigt, men jag vill helt klart påstå att han är på god väg! Ännu orkar han inte bära sig längre stund och inte heller har han riktigt energin att trampa på utan att jag peppar honom med smackningar. Men han är såååå duktig och ambitiös.

I övrigt arbetar jag på med precis samma arbete som förr; att han inte får hänga sig på i handen när jag begär att han ska ta i bak. Självbärighet med balans är ledord! På en långsida kan jag göra fyra halvhalter, lätt hand, ta tillbaka och sätt honom ett steg, ur detta fram och har vi tur så kommer här ett passagesteg :o) Nästa långsida LDR-form och checka av ställning i nacke... Ja, så håller vi på varv på varv :o) Dock rider jag inte mer än 25 - 30 minuter långa pass nu när vi arbetar med samlingen - detta arbete är mycket krävande och jag vill givetvis inte trötta ut honom! Avslutar alltid med lite galenskapsgalopp haha!

När jag var nöjd med Aramis stod K:s häst på tur. K är min elev och vi bestämt att jag skulle rida hennes häst igår. Alltid mycket givande och kul att rida nya hästar! Det blev ett mycket bra pass, även här, så när jag satte mig i bilen för att köra hem en stund senare så kunde jag vara nöjd och glad med dagen!

Just nu sitter jag på tåget på väg till Stockholm (var annars, hahahah) - Sverige susar förbi utanför rutan och jag har det som vanligt väldigt skönt här på "mitt" tåg :o) Nu ska jag passa på att arbeta lite, morgondagen innehåller ett viktigt forskarseminarium och det gäller att vara väl förberedd. Tillbaka till Skånelandet imorgonkväll (eller fredagmorgon). Aramis får komma ut och lufta sig i dagsljus idag vilket han nog uppskattar :o) Och Rigoletto ska få besök av veterinären eftersom han har hostat en tid nu :o(

Nu - studium!

 

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards