Alla inlägg den 29 december 2011

Av Dressage - 29 december 2011 14:17

Igårkväll blev det en blixtvisit till lilla Lunden och stora Malmö. Efter att ha tillbringat natten i stora staden for jag direkt till stallet där jag äntligen fick se mina hästar igen! Matsättning och vattenkoppstvätt var dagens stora to do´s :o) Efter att ha uträttat detta hämtade jag två stora IKEA-kassar med mängder av vita schabrak och lindor som skulle få följa med hem! Årets tvätt hahaha :o) Om det bara vore så väl...


För en gångs skull så kan jag passa på att tvätta schabrak och lindor i min egen hästtvättmaskin istället för att överraska mina grannar med vita hår på deras svarta cashmeretröjor ;o) Nu råkar jag bo i århundradets bästa bostadsrättsförening och de har aldrig sagt halvsju över att jag tvättar både det ena och det andra i vår gemensamma tvättstuga! Jag har aldirg varit med om maken till vänligare grannar!!! Men så vill jag verkligen påpeka att jag är synnerligen noggrann med att alltid tvätta MINST en egen maskin efter hästsaker, vidare så tömmer jag alltid avloppet på en rejäl ansamling hästhår och som kronan på verket skurar jag maskinen in- och utvändigt med Ajaxlösning för att få bort alla eventuella hår! Hur gör ni förresten när det gäller tvätt av hästsaker? Har du en speciell maskin för hästtvätt? Eller bor du som jag i en förening där det ibland kan vålla bekymmer med hästsaker som ska tvättas?

Ha en ljuuuuuvlig torsdag :o)

       

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards