Alla inlägg den 11 december 2011

Av Dressage - 11 december 2011 12:34

Aaahhh!!! Gårdagens ridpass - riktigt, riktigt trevligt! Nu har ju Aramis fått arbeta på utan större krav på samling en del dagar (det är viktigt att låta hästen återhämta sig i "början" av samlingskarriären) - men igår var det åter dags att höja kraven igen och det var mig med sann glädje  i kroppen som jag avslutade ridpasset. Först skritt i lite lägre form, sedan lite kravlöst travarbete följt av samlingsarbete i trav. Varvade hela tiden med att plocka tillbaka och släppa fram. Och ett och annat passagesteg fick vi in :o) Efter tio minuters samling blev det några varv lång och låg - sedan samlingsarbete igen. Jag märkte att han i början av passet gärna ville lägga sig på i handen, men det berättade jag snabbt för honom att den gubben går inte, haha! Blev också en hel del piaffarbete - som till en början var lite väl hög i sina bakbenslyft *host*. Men efter lite jobb här trampade han mycket fint!

När vi efter 35 minuters arbete var glada och nöjda gick vi ut i stormen och blåste vidare in i stallet där kvällsförberedelser väntade (pyjamas på etc). Sedan fick Misen gå in i nymockad box och mumsa på sin kvällsmat. Under dagen har jag varit iväg och fyllt på foderförrådet. Det blev lusern hack (ska testa hack nu), glucosamin och müsli till Plätten.

Nu - studium :o)

Haha - jag längtar till värmen och passar på att lägga in en bild från Egyptenresan och beduinlägret :o)

   

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards