Alla inlägg den 31 mars 2008

Av Dressage - 31 mars 2008 21:58

Den tidiga våren visade sig från sin vackraste sidag idag, det blev därför en liten tur ner till fågeldammarna. Aramis var pigg och glad, men skötte sig verkligen super hela uteritten. Han gnäggade lite efter vänner och bekanta, men travade annars på fint (även om jag fick hålla i honom för att inte falla i galopp). När vi kom tillbaka efter vår lilla uteritt så skrittade jag bort till gräsbanan (som är gigantiskt stor). Där for en massa ekipage runt i galopp, hoppade, longerade et cetera. Aramis studerade dessa noga med väldigt högt buret huvud. En annan kände sig lite halvliten vid tillfället ;)

När vi skrittat runt där så återvände vi tillbaka till stallet där vi rundade av på utebanan. Jag kände att han behövde få bli avslappnad och jobba lite. Han var superfin på slutet och jag var riktigt nöjd med dagens ridpass när vi skrittade mot stallet igen.

Av Dressage - 31 mars 2008 10:32

Aramis och jag har haft en lugn och stillsam helg. Idag möts vi av verkligheten; idag är det dags att börja jobba igen. Dagen bjuder på strålande solsken och klarblå himmel, om man skulle ta sig en ridtur i det fria? På återhörande.

Presentation


Vetgirig dressyrryttarinna och stolt ägare till två fantastiska halvblod!

Du frågar och jag svarar!

17 besvarade frågor

Omröstning

Vad har du på hästens ben när du rider/arbetar den?
 Lindor på alla fyra
 Lindor fram eller lindor bak
 Skydd på alla fyra
 Skydd fram eller skydd bak
 Lindor fram och skydd bak
 Skydd fram och lindor bak
 Inget

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards